HELP! hulp met boeken treinkaartjes hard nodig.

Al zeker 6 weken probeer ik wanhopig treinkaartjes te boeken voor onze reis door India. Ik heb al honderden keren contact gehad met cleartrip en van irctc denk ik zeker wel 30 mobile OTP’s ontvangen op verschillende emailadressen maar het wil maar niet lukken. Ook via makemytrip wil het niet lukken. Deze blijft mijn creditcard weigeren, hier heb ik ook al meerdere contacten gehad over de bank die ook verschillende dingen heeft geprobeerd om betaling mogelijk te maken. Op dit moment ben ik vrij wanhopig daar we over twee weken vertrekken en er ondertussen al een hoop treinen uitverkocht zijn.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Wendy

H​oi Wendy,

Welkom in India, where red tape is almost a way of life :wink: Sorry om te horen maar komt bekend voor, zowel voor toeristen als voor locals is het soms een strijd tegen een bierkaai.
Slechts twee officieele uitwegen:
a) Alsnog een NL reisbureau erbij halen (zie bijvoorbeeld lijst op india.startpagina.nl), die hebben lokale agent die wél een goed irctc account heeft, maar ze moeten hun niet onaanzienlijke kosten dan wel aan je doorberekenen.
b) Gokken op seats ter plekke; als je 1-2 dagen vantevoren in de rij staat bij grotere stations hebben die soms mogelijkheden via de speciale ‘tourist quota’ of ‘tatkal quota’. Geen eigen ervaring ermee.

Heb je een WWmail gestuurd voor een eventuele onofficieele route…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
PS Ik wil wel WWmail sturen maar dat kan niet want jullie berichtenquotum zit vol. Meld dus hier maar als je überhaupt interesse hebt iets te ontvangen en dus eerst ruimte gemaakt hebt :biggrin:

Ik heb zeker interesse in je mail. Heb mijn postvak leeg gemaakt.

Het is echt een frustratiepunt geworden!

Ik heb in India gewoon een Sim gekocht. Moest een kopie van me paspoort met een pasfoto overhandigen en kreeg toen voor 1000rp een sim met 800rp tegoed erop. Super relaxed ook om altijd mobiel internet te hebben.

Check als het eenmaal rond is ook eens trainman.in dat gebruikten wij altijd als we treinen boekten, altijd op de wachtlijst en nog nooit een trein misgelopen :slight_smile:

Let wel op als je steeds op cleartrip codes gaat overnemen dat ze niet door de war gaan lopen. Op Seat61.com waarschuwt de schrijver daar voor.

Ik heb cleartrip en dergelijke websites opgegeven haha. Ik heb contact opgenomen met 1 van de hotels waar ik ga verblijven, Tiger Den Bandhavgarh. Zij hebben nu de tickets voor me geregeld voor 150 INR per stuk extra. Dat vond ik geen hoog bedrag voor de gegeven service. Heb de tickets op de mail gekregen. Dus hopelijk is mijn probleem nu opgelost :wink: