hoe reserveer je de trein ?

Nog even een vraagje over mijn aanstaande India-reis ;
in de kerstvakantie wil ik naar New Delhi, Agra en Jaipur. Ik wil van te voren de trein reserveren, maar het lukt me op geen enkele manier ( doe het stap voor stap zoals overal staat beschreven via http://www.irctc.co.in/ , maar er gebeurt helemaal niks.
Raak hier een beetje gefrustreerd van.
Zijn er andere mogelijkheden om kaartjes te kopen, bijvoorbeeld via een reisorganisatie of een of ander bureau ? Hoop dat iemand mij kan helpen !

Groetjes,
Wendy

Hoi hoi,

irctc zelf is gammel qua info over hoe als buitenlander te registreren. Op seat61.com staat een stappenplan dat WEL werkt al kan het enkele weken duren, onlangs nog iemand gehoord die erdoorheen gekomen was.
Alternatief is inderdaad aan reisorganisatie/bureau vragen maar dan wordt het duurder en minder flexibel qua informatieverschaffing (bijvoorbeeld wanneer de trein vol zit en je alternatieven moet zoeken).

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor je reactie, maar ik heb inderdaad het stappenplan van seat61.com precies gevolgd, dat is 4 weken geleden en nog steeds niets gehoord dus ben bang dat het mis gegaan is. Mijn vriend heeft het ook geprobeerd en bij hem was er ook geen reactie.
Aangezien we losse tickets hebben gekocht en geen reis hebben geboekt bij een reisbureau vroeg ik me af waar ik terecht kon.

Groetjes,
Wendy

Dat is balen ja. Heb zelf al jaren zo’n account maar ik kon via m’n Indiase vrienden met hun telefoons en dan e-mail de SMS checks versnellen, dat voorrecht heeft niet iedereen :frowning:

Dan wordt het de al geboekte hotels e-mailen en kijken of zij kaartjes kunnen regelen, of anders een Indiase agent zoeken die het voor niet al te hoge extra kosten wil doen, sorry…

<Erik> & [Sandya]

Hotels mailen is inderdaad wel een goed idee. Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken of het te doen is om 3x een dag een taxi / auto met chauffeur te regelen, voordeel is dat je dan halverwege ook nog iets kunt bekijken.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval !!

Groetjes,
Wendy

Deze agent

kan ook wat zijn, op Tripadvisor wordt ie i.h.a. goed beoordeeld.

Suk7,

<Erik>

Ga het uitzoeken, heel erg bedankt !!