Met trein door India. HELP

Namasté,

Kan iemand mij aub helpen?? Ik wil graag vanuit Nederland mijn treinkaartje reserveren of kopen, omdat ik op elke plaats maar 2 dagen blijf. Ik ben bang dat als ik daar moet reserveren het verloren uren zullen zijn.

Mijn reisschema:
Delhi - Amritsar
Amritsar - Dharamsala
Dharamsala - Rishikesh
Rishikesh - Agra
Agra - Varanasi
Varanasi - Lumbini
Lumbini - Pokhara
Pokhara _ kathmandu
Kathmandu - Delhi (met vliegtuig)

Hebben jullie tips voor mij.
Alvast bedankt

Sahar

Weet dat sommige van je trajecten met de bus zullen moeten gebeuren, wegens geen treinverbinding.

Je kan je tickets boeken vanuit NL, het is tegenwoordig een beetje omslachtig, maar te doen.

Lees de info op volgende link goed door, zeker het gedeelte ivm de boekingen. Alles staat perfect beschreven.

1 like

Dank je thierrydb.

Dit was ook hele goeie aanbeveling van je:
http://www.cleartrip.com/trains

Ik moet zeker van Rishikesh naar Agra een stuk met de bus. Ik kon namelijk geen treinstation vinden vanuit Rishikesh.

Gr Sahar

Je hebt een vrij strakke planning. Houd je er rekening mee dat de Indiase treinen flink vertraging kunnen oplopen?

Dat wordt een te gekke reis en ik weet zeker dat de treinreizen geweldig worden. Het is echt een belevenis. Ik heb hier nog wat tips beschreven. Het is écht een aanrader vooraf te boeken, want de treinen zitten meestal vooraf al flink vol, vooral als je een nachtje in de trein moet slapen.

http://www.backpackgek.nl/onze-tips-voor-treinreizen-in-india/

Hallo wereldwijzers
Wij zagen ook dat er een Indrail-pas beschikbaar is, maar dan moet je nog altijd wel je zitplaatsen reserveren. Wij zouden 3 maanden willen rondtrekken maar weten nu nog niet of we dit enkel met de trein zouden doen. We plannen normaal gezien niet al te veel op voorhand en zijn flexibel.
Heeft iemand ervaringen met deze Indrail-pas? Wat zijn de grote voordelen? Zijn er nadelen?
Kunnen we deze Indrail-pas vergelijken met de vroegere “Interrail-pas voor Europa” waarbij je op gelijk welke trein kon stappen (maar waar je wel moest reserveren)?
Dank voor jullie reacties!
Groetjes
Anneke

Hallo wereldwijzers
Wij zagen ook dat er een Indrail-pas beschikbaar is, maar dan moet je nog altijd wel je zitplaatsen reserveren. Wij zouden 3 maanden willen rondtrekken maar weten nu nog niet of we dit enkel met de trein zouden doen. We plannen normaal gezien niet al te veel op voorhand en zijn flexibel.
Heeft iemand ervaringen met deze Indrail-pas? Wat zijn de grote voordelen? Zijn er nadelen?
Kunnen we deze Indrail-pas vergelijken met de vroegere “Interrail-pas voor Europa” waarbij je op gelijk welke trein kon stappen (maar waar je wel moest reserveren)?
Dank voor jullie reacties!
Groetjes
Anneke

Met een creditcard (American Express) kun je treintickets kopen. (online) fary

Je kan met de meeste gangbare kredietkaarten online tickets kopen, maar inderdaad niet bij IRCTC, die aanvaarden alleen American Expres.

Dit staat echter helemaal los van de Indrail pas. Ik heb deze nog nooit zelf gebruikt, maar ook deze info vind je gedetailleerd bij www.seat61.com