Wie weet wanneer de nachttrein van Nairobi naar Mombasa rijdt? Rijdt deze trein iedere dag, waar regel je tickets en kun je dit van tevoren regelen vanuit NL, of toch beter om dit in Nairobi zelf te doen?
Weet iemand op welke dagen de trein van Mombasa weer naar Nairobi rijdt? Ik wil vraag me wel of of dit een betrouwbaar vervoermiddel en of deze trein ook vertrekt en of je dit beter van tevoren kunt reserveren. We willen rond half juni die treinreis gaan maken.
Ik heb destijds deze ( Train travel in Kenya | Trains from Nairobi to Mombasa & Kisumu ) website gebruikt! Staan alle vertek- &aankomsttijden ook in. En je krijgt ook een beetje een idee hoe de trein eruit ziet en dergelijke. Vond ik zelf wel interessant toen:)
Ik heb toen zelf de treintickets besteld bij het station in Mombasa(voor heen- en terugreis). Belangrijk hiervoor is wel dat je dit 2 dagen voor vertrek regelt, aangezien er anders een kans bestaat dat de coupes vol zijn. Maar dat heb ik ook maar gehoord…viel uiteindelijk wel mee, aangezien er plaats zat was (juli 2010)
Boeken vanuit NL is makkelijker, maar als je toch even de tijd hebt om te boeken, scheelt het je wel geld als je het in Kenia (bij Mombasa station of Nairobi station) regelt.
De trein is betrouwbaar wat veiligheid betreft en dergelijke… Maar tijdens mijn reis heeft de trein het eindstation (op 20 km na) niet gehaald. Er was een vrachtwagen gekanteld op de spoorovergang. Hierdoor moesten we dus zelf een matatu regelen om thuis te komen of uren wachten tot de vrachtwagen weg was (Deze extra kosten werden wel vergoed door het spoorbedrijf).
Succes & veel plezier (het is namelijk echt een leuke ervaring! )
Ook in tweede klas is dinner voorzien. (en slapen)
De eerste keer hebben wij uit onwetendheid ook eerste klas geboekt.
Alle volgende keren (een keer of 5) tweede klas.
Slaapt even ‘‘goed’’ en het is hetzelfde eten.
In 2010 gewoon 's middags een ticket gekocht op het station in Mombasa. Een aantal uren voor vertrek.
Ik heb het als een super veilig vervoermiddel ervaren, veel veiliger dan de bus. Heeft dan ook wel te maken met het tempo. Ik geloof dat wij er 24 uur over gedaan hebben Indien je geen vertraging op mag lopen moet je dus zeker niet voor de trein kiezen. Anders lekker doen, dat maakt het juist leuk!
Mannen en vrouwen mogen niet geme ngd reizen in een 2e klas coupé die je deelt met 4 anderen. Ik (man) was samen met een vriendin en om die reden dan ook 1e klas genomen.
Wij hebben ook de trein Nairobi - Mombasa geboekt voor juli, maar zijn heel erg bezorgd omtrent de veiligheid op de trein.
Is er politie op de trein of andere (betrouwbare) mensen die zorgen voor de veiligheid van de passagiers?
Welke betaalbare long distance taxi maatschappijen kunnen we contacteren indien de reis niet kan worden verdergezet?
Volgens mij rijdt de trein vroeg of laat altijd weer verder! Als je voor alleen voor zekerheid gaat moet je niet de trein nemen. Dat is juist de ervaring!
Misschien is er wel beveiliging op de trein, maar wat ik mij herinner is dat bij stilstand alle deuren open staan en iedereen dus in en uit kan lopen. Ook wel prettig, kun je even buiten de benen strekken!
WIj zijn al ettelijke keren met de trein geweest (ik denk een keer of 6- 7) en hebben nog nooit iets ervaren wat niet door de beugel kan.
Zelfde regels als altijd : loop niet half in je blootje beladen met juwelen , 2 camera’s en een videa recorder om je nek. Gedraag je gewoon, wees vriendelijk en er zal je in heel Kenya niets gebeuren.
In een taxi spuiten ze slaapgas en beroven je, dus een taxi is heel zeker niet beter dan de trein… (een vriend van mij, een zwarte Kenyaanis zo zijn GSM, ring en eea kwijt , …)
hihi, er zijn ook taxi’s waarin dat niet gebeurd. Maar sluit me helemaal aan. gedraag je verantwoord en de kans is zeer gering dat je iets overkomt. En Kenianen zijn ontzettend behulpzaam dus mocht de trein staken en je wilt verder met een taxi dan is de kans enorm groot dat men je daar wel bij helpt.
Staken doen ze voor het vertrek, gelukkig, niet als ze eenmaal op weg zijn. Ook dat is ons al overkomen.
het is ook weinig mensen bekend, dat je onderweg gewoon kan uitstappen (bijv in Tsava vlak bij de gate) en dan verder gaan met een matatu de binnenlanden in. Je HOEFT niet persé het hele traject te doen. Wij zijn al een paar keer uitgestapt in Athi River, omdat dat dichter bij Machakos is. Matatu wordt geregeld door de conducteur als je dat vraagt en pikt je op naast de trein !