Trein Nairobi - Mombasa woensdag

Hallo allemaal,

Begin januari vertrek ik voor 2 maanden naar Mombasa voor vrijwilligerswerk. Op dit forum heb ik al gelezen dat de treinreis van Nairobi naar Mombasa zeer de moeite waard is. Deze wil ik dan ook gaan doen, maar op website’s lees ik nogal tegenstrijdige berichten over de dagen dat de trein vertrekt. De een zegt maandag en vrijdag, terwijl de ander maandag, woensdag en vrijdag zegt.

Weet iemand of de trein ook op woensdag vertrekt?
(en dan het liefst gebasseerd op ervaringen van afgelopen maanden)
Bedankt!

nadat er een ongeluk is geweest met de trein,
heeft men één treinstel tekort en gaat de trein tot nader order
maar twee keer per week

vanaf nairobi-mombasa op maandag en vrijdag vertrek 19.00 uur

vanaf mombasa-nairobi op dinsdag en zondag vertrek 19.00 uur

bel ff naart station. IN Oktober jl gingie niet meer op woensdag , maar zeiden ze dat ze vlug weer wel op woensdag zouden gaan. Maar wat is vlug ?

.Muindi Mbingu Street, Portal Place House 4th Floor Suite 404B
Tel/Fax 254 (0) 20 2248453,254 20 2130879 Hot Line: 254 722-348656, +254 734 503953,

.

Dank je voor jullie antwoorden. Heb ook 4 verschillende boekingsbureau’s een mail gestuurd en kreeg vandaag de volgende reacties:

Kenya train travel: Thanks for the mail, we conform train is running three days in a week until January 6th. We confirm seat availbility on 4th January from Nairobi -Mombasa 2012.

East Africa schuttles: In the month of Dec the Train was deparing on wenesdays as well,but from there,the Train will depart only twice a week.
The only communication i dont have as per now is,which date the changes will be effective.

Tja, niet echt een eenduidig antwoord en dan maar gewoon op de gok erheen gaan dus.

Heb het forum goed nagelezen en gezien dat veel van jullie al vaker in Kenia zijn geweest. Weten jullie toevallig wat de makkelijkste manier is om van Nairobi vliegveld naar de trein te gaan (taxi?) en ook waar de bussen tichting Mombasa vertrekken?

Contactpagina van Kenya Railways Corporation … (geen boekingsbureau) http://www.krc.co.ke/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=57

Kenya Railways Corporation
Off Haile Sellasie Avenue
P. O. Box 30121 - 00100,
Nairobi, Kenya
Tel: 254-20-2221211 / 210966

Success :cheer:

Als het je eerste keer Kenia(/Afrika) is, zou ik een taxi nemen ja! Op de 2e vraag kan ik niet met zekerheid antwoord geven. Ik vermoed dat bij de uitgang van het treinstation (waar een busstation is) ook bussen richting Mombasa vertrekken (Maar dit weet ik dus niet zeker!!). Wat ik wel zeker weet is dat wanneer je eenmaal op het buitenterrein van het station in Nairobi staat, je heel goed op je bagage en dergelijke moet letten. Dit is DE plek om zakgerold te worden (!!).

Mijn maat in NBO heeft juist bevestigd (22/12) dat de trein nog steeds niet rijdt op woensdag.

Om van de airport naar het treinstation te gaan kan je eigenlijk alleen een taxi nemen, of een CITY HOPPA. De CTY HOPPA heb ik zelf nog nooit willen proberen dus ik kan je daar verder niets over vertellen.

Maar, weet je al hoe laat je aan zou komen op JKIA ? Je kan niet ‘‘zomaar ff’’ naar het treinstation he, de trein is echt alleen op maandag en vrijdag … om ± 1900. Je kan wel als je 'smorgens of ’ smiddags aankomt voor 80 KSH je bagage in bewaring geven op het treinstation en de stad in wandelen.

Een bus naar Mombasa zou ik niet direct nemen, dan kan je beter op de airport zelf meteen doorboeken naar Mombasa met een inlandse vlucht. Das gewoon van de ene naar de andere terminal de straat oversteken en klaar is mileniumdoelen.

.