We willen in september graag met de trein van Nairobi naar Mombassa reizen.
Zag op de website info hierover en mijns inziens zag de cabin, eetrijtuig enz. er wel goed en netjes uit!!
Heeft iemand ervaring hiermee en klopt het wat ik op de website zie?
Het kan klppen dat een boekingsburo een flink hoger bedrag vraagt dan de werkelijke kosten bij het station… reserveringskosten noemen ze dat, maar het is wel overdreven.
Verwacht geen luxe in de trein, hij rijdt mischien hooguit een kilometer of 40 per uur, en hoe lang je er over doet is niet te voorspellen: tussen de 15 en 20 uren ongeveer.
Eerste klas, dan heb je een slaapcoupe voor twee personen, inclusief diner en ontbijt.
Sluit de deur en het raam 's nachts om diefstal te voorkomen.
Ze komen langs om bedgoed uit te delen.
Vanaf Nairobi naar Mombasa is de trein ergens in Tsavo als de zon op komt en soms heeft de trein vertraging omdat er een kudde olifanten de rails blokkeert.
Als je daar allemaal rekening mee houdt, dan is een geweldige ervaring :slywink:
Het is zeker een leuke trip.
Niet om de moderne en perfect onderhouden coupe, maar wel voor de beleving.
Er komt een conducteur langs die je de huisregels uitlegt, een ander die je bed op komt maken en het idee dat je echt de rimboe doorkruist waar geen telefoonverkeer is of waar huizen staan, alleen maar savanne voor zover je kunt kijken (in de ochtend) is overweldigend. Met een beetje geluk zie je ook olifanten, buffels en andere dieren. Er zijn plannen om de trein te moderniseren en zelfs te vervangen (hoewel die plannen ook al 20 jaar bestaan) dus als je de kans hebt om het te doen, zou ik het zeker niet laten.
Is een hartstikke leuke ervaring maar de reis is voornamelijk ´s nachts, in t begin van de ochtend kom je in Mombassa aan (ca 14 a 15 uur)
Het is een oude trein, maar toch redelijk onderhouden en voor keniaanse maatstaven netjes.
Ik heb de reis diverse malen gemaakt in de tijd dat ik reisleider was. Nooit problemen gehad met diefstal. Neemt niet weg dat wel de bekende spreuk van ´de voorzichtigheid is de moeder van …´ zoals altijd en overal in acht genomen moet worden
Is een hartstikke leuke ervaring maar de reis is voornamelijk ´s nachts, in t begin van de ochtend kom je in Mombassa aan (duurt ca 14 uur)
Het is een oude trein, maar toch redelijk onderhouden en voor keniaanse maatstaven netjes.
Ik heb de reis diverse malen gemaakt in de tijd dat ik reisleider was. Nooit problemen gehad met diefstal. Neemt niet weg dat wel de bekende spreuk van ´de voorzichtigheid is de moeder van …´ zoals altijd en overal in acht genomen moet worden
Het is zeker aan te raden als ervaring om deze reis te doen. WIj hebben in july 2009 deze reis gedaan met twee ouwe mensies (75+78) en zelfs zij vonden het erg leuk. ALleen oma kon iet zo goed op de vieze toiletten…Bukken is lastig he op die leeftijd.
Wij hadden het geluk dat voor ons een goederentrein ontspoort was en dat we 11 uur vertraging hadden ! ZOdoende hebben wij deze reis tijdens de DAG kunnen verder zetten !!!