Wie weet of dat kan? Vanuit hier dan, he? Boeken van Nairobi naar Mombasa met de trein?
'k Wil met jongste de treinreis maken, maar ik kan niets vinden om te boeken…
hallo saada ik heb 2sites gevonden
kijk maar even welke het beste is
succes
ik weet dus ook niet of het nodig is om van te voren
je reservering te doen of dat je daar een ticket te kopen
wie heeft hier wel ervaring mee?
OI
Via internet komen er veel vaste kosten bij. Wanneer ? Hoe lang van tevoren wil je boeken ? Ik kan mijn in Nairobi wonende lifeline de opdracht geven en dan betaal jij hem via MPESA ?
Het ligt eraan wanneer je wil gaan, in hoogseizoen is vooruit boeken aan te raden (zegt men) , maar doorgaans kan je het ‘‘on the spot’’ doen (is ons toch al 3 keer gelukt, met 5 en met 7 personen) ze koppelen er wagons bij naar gelang er pax zijn , zei de mevr. in’t bookingskantoortje laatst.
GRTZ
Super, ik ga het uitzoeken. Wij gaan in de kerstvakantie, op Lamu is dat superhoogseizoen, ik weet niet of dat nu voor die trein ook geldt.
Mwende, ik hou jou aanbod in gedachten, jij hebt daar iemand in Nairobi die voor jou kan boeken? Ik zou het misschien via Mombasa kunnen boeken, al moet ik van Nairobi naar Mombasa en niet andersom.
Ik kom 's morgens heel vroeg aan in Nairobi, dus ik heb de tijd om naar het station te gaan, maar ik weet ook van vroegere ervaringen dat het niet altijd lukt. Vooral 2e klas niet en die wil ik hebben, want dat zijn 6 bedden toch? Of 4? 1e klas heeft 3 bedden volgens mij.
MIS
2de klas is prima. 4 bedden, alleen ietsje smaller.
1e klas heeft ook 4 bedden. De meerprijs is het niet waard (vind ik)
Als je vanuit NBO reist moet je denk ik daar boeken maar ben ik niet zeker…
Je weet me te vinden
GRTZ
1e klas zijn twee bedden en 2e klas zijn 4 bedden zover ik weet.
Met z’n tweeen in de 2e klas, dan komen er waarschijnlijk 2 anderen bij jullie slapen.
Rond de kerst is alle vervoer een gekkeboel, ook de trein.
Als je de kans krijgt om van te voren treinkaartjes te (laten) kopen zou ik dat zeker doen.
Ik heb een keer kaartjes gereserveerd in Mombasa, voor treinreis Narobi naar Mombasa, maar bij aankomst op het treinstation in Nairobi wist men nergens van.
1e klas had toen ik 1e klas reed 4 bedden. Maar er zat idd een deur tussen in die mischien anders dicht is ? Geen idee.
In ieder geval is het prijsverschil zeker niet waard. In tweede klas zijn er 4 bedden en meestal leggen ze geen vreemden bij een vrouw met
kind(eren)
De communicatie tussen de stations is waardeloos, dat kon je ook al lezen op mijn blog. We konden in Athi River niet boeken vlgs de boekingsman in zijn kantiirtje, en de volgende dag zei de boekingsmevrouw in Nairobi pertinent dat dat wel degelijk kon…
Tis erg leuk, met de trein reizen, mijn dochters vinden het fantastisch !
De communicatie tussen de stations is inderdaad waardeloos … zou er niet te veel op rekenen dat je reservering door komt als je in Mombasa een kaartje Nairobi naar Mombasa wilt reserveren.
Het zou kunnen dat er een deur tussen zat Mwende, of dat ze verschillende coupes gebruiken? Geen idee …
Tijdens de feestdagen is het altijd een gekkeboel op de wegen in Kenia.
Iedereen zoekt de familie op en er gebeuren in de decembermaand vaak veel ongelukken.
Voor de zekerheid zou ik een treinkaartje kopen voor vertrek.
Grote kans dat ook de trein redelijk bezet is rond de kerst.