we willen graag de trein boeken van nairobi tot mombasa ik heb op de site gekeken maar als je daar wilt boeken moet je al je creditcard gegevens invoeren en het is geen beveiligde site!!
wie heeft hier ervaring mee??
of kun je het ook ter pleke regelen
we hope dat er iemand kan helpen alvast bedankt
Afhankelijk van welk seizoen je gaat is er praktisch altijd plaats. Sowieso is het beter om iemand erheen te sturen om je plaats vast te leggen. Telefonisch of via internet boekenis zeer onbetrouwbaar gebleken.
Er wordt gewoon een wagon extra aan de trein gehangen als het erg druk is.
Er zijn ook agenten die dat voor je willen doen, mits extra betaling.
GRTZ
[ame=“http://www.youtube.com/watch?v=PbCPZEqKUlM”]YouTube - TRAIN MOMBASA NAIROBI[/ame]
we gaan in augustus, maar wie moet je er op af sturen?? en hoe komen we in contakt??
Wij zijn net van plan de trip te boeken met East Africa Shuttles en te betalen met Visa overschrijving
‘Nairobi Mombasa train tickets online booking price sgr timetable, you book by e-mail to info@eastafricashuttles.com. This company gets very good reports, and is recommended.’
maar we weten ook niet beter…
Toen ik in Nairobi in juli was ben ik zelf naar het treinstation gegaan en heb aan het loket kaartjes geboekt voor een paar dagen later.
Ik wil wel boeken voor je als ik in July in Nairobi ben.
Je kan het heel simpel zelf regelen, maar dat moet wel minimaal 2 a 3 dagen van te voren gebeuren bij het station van Nairobi of Mombasa.
Verder een paar puntjes:
- Ik geloof dat ik voor een retour Mombasa-Nairobi omgerekend 70 eu kwijt was. Enkele reis zal dus 35 euro zijn (1e klasse). 2e klasse is wel iets goedkoper geloof ik! 3e klasse wil je niet reizen (wordt ook niet aangeboden op websites geloof ik), zeker niet met zo`n lange rit!
- Als je alleen een enkele rit doet, vind ik Mombasa naar Nairobi interessanter dan visa-versa. Dit omdat je dan bij ochtendgloren allerlei dieren kunt spotten vanuit de trein (apen, zebra’s, struisvogel, etc)
- neem water mee, het kraantje in mijn coupe deed het namelijk niet.
- neem wc-papier mee, deze was namelijk nergens te vinden in de gehele trein
- In de buurt van het Nairobi station barst het van de mensen, let dus op zakkenrollers
- In de trein doe je er verstandig aan om waardevolle spullen mee te nemen uit de coupe als je gaat ontbijten/dineren in de restaurant-wagon.