trein of vliegen of...

Hoi Allemaal,

Wij gaan in September 23 dagen naar Indonesie en beginnen in Jakarta. We willen daarna via Yogyakarta en de bromo richting Bali. Wij hebben ons voorgenomen dit met de trein te doen, maar ik vraag me af of dit allemaal wel haalbaar is aangezien het allemaal niet zo snel gaat in Indonesië.

Hebben jullie tips?

Groetjes,
Ellen

In 23 dagen kun je in principe van Jakarta naar Bali reizen. Natuurlijk hangt het een en ander wel af van de hoeveelheid stops die je onderweg plant :wink:

Soms is de bus of de travel trouwens sneller dan de trein (en er gaan er meer per dag). Deze kun je makkelijk ter plekke (laten) regelen.

Hoi Jenny,
Bedankt voor je reactie!
Het is niet de bedoeling om er 23 dagen over te gaan doen, maar max 4 á 5 en de rest van de dagen op bali en de Gili’s door te brengen. Is 4 á 5 dagen ook haalbaar? We gaan alleen stoppen voor de Bromo en Jogyakarta.
Groetjes,
Ellen Evers

Java is heel groot. In 4 à 5 dagen heel Java doorkruisen is gekkenwerk. In Yogya en omgeving alleen al kun je je makkelijk 4 dagen vermaken.

Hoi Jenny,

Dat snap ik, maar we willen graag nog zoveel meer zien in de periode en vooral veel relaxen aan zee dat onze voorkeur hier naar uit gaat. Is het wel mogelijk om binnen 6 dagen van Jakarta naar Bali te reizen?

Groet,
Ellen

Zoals Jenny zegt, dat is echt te kort.
Natuurlijk is het mogelijk, maar je moet dan echt elke dag of nacht in de trein zitten, erg vermoeiend natuurlijk.

Misschien is het een idee om vliegtickets vanuit bali te boeken. Voor bijvoorbeeld 6 dagen naar Jogjakarta en van daaruit uitstapjes te maken naar Bromo en Borobodur?
Zo bespaar je de reistijden en kun je meer van zon en strand genieten in Bali.

Vanuit Yogya naar de Bromo duurt ongeveer 16 uur (enkele reis) :dag:

Dag 1: van Jakarta naar Yogya, reistijd 12-16 uur
Dag 2: Borobudur
Dag 3: Van Yogya naar Probolingo (of ergens in die buurt), reistijd 16 uur
Dag 4(-5?): om 3 uur opstaan, en dan snel de Bromo bezoeken en dan snel door naar Bali.
Reistijd 12 uur.

Sorry, het kan wel in 4 dagen, ik heb me vergist. Goede reis!

1 like

Hoi Jenny,

Wederom dank voor je reactie.

Het mag wel iets langer duren dan 6 dagen, maar wij willen voornamelijk tijd doorbrengen aan het strand en op Bali / Gili.

Super zoals je een tijdreis hebt geschetst, heel erg bedankt! :nod:

Groet
Ellen :dag:

Hoi, ik denk dat ik in jullie geval zou kiezen om te >>> van Jakarta naar Yogyakarta, daar en in de omgeving mijn tijd door te brengen en dan door te >>> naar Denpasar. Dan heb je het minste tijdsverlies en kun je je tijd gebruiken om dingen te bezichtigen en te genieten maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

Kijk dat is fasttraveling… Ik wil binnenkort vliegen van Asd naar Jakarta en daar met een binnenlandse vlucht naar Bali … wat kan je adviseren vwb binnenlandse vluchten en wat kost dat gemiddeld… Alvast Dank!

Indo56

Hoi hoi, hangt er een beetje vanaf wanneer je van Jkrta naar Denpasar wilt vliegen. Ga hier eens kijken voor meer informatie: http://ticketindonesia.info/nl/index.php
Het kan al vanaf ca. 34 euro enkele reis afhankelijk van wanneer, hoe laat, hoelang van te voren je boekt. Suc6!

1 like

Wij zijn ook 23 dagen geweest en hebben Java - Bali - Lombok gezien. We moesten wel een paar dingen schrappen zoals bijvoorbeeld de Bromo vulkaan omdat je nou eenmaal niet alles kan zien in korte tijd en de Bromo vulkaan kost gewoon heel veel tijd. (Van yogya naar de bromo, en van daar uit naar Bali kost heel veel tijd of anders moet je weer terug naar yogya… ook veel tijd. En dat alleen voor een vulkaan… die je misschien niet eens kan zien als het mistig is… tja)

Ik zou zoals eerder aangegeven vanuit Jakarta vliegen naar Yogya en van Yogya vliegen naar Denpasar. Dat is het snelst en geeft ook de meeste rust. In een bus/boot/trein reizen is veel vermoeiender heb ik gemerkt. Maar dat is voor iedereen anders. Yogya en omgeving hebben we 5 nachten gezeten dat was lang zat, 4 dagen was ook goed geweest.

En de gili’s vonden wij superleuk maar 4 dagen vonden wij meer dan zat.

Treinen op Java is heerlijk, je kunt van Jakarta per trein naar Bandung en door naar Yogyakarta of rechtstreeks. Kies wel altijd voor de Eksecutif class deze is met airco en brede stoelen. de treinreis van Jakarta naar Bandung duurt ongeveer 3 uur en van Bandung naar Yogyakarta ongeveer 6 uur. Meer tips over treinreizen kun je vinden op de websit yogyakarta.nl

Alvast een fijne reis door Indonesie

Heel erg bedankt! We gaan ook zeker met de trein we horen van iedereen om ons heen dat het geweldig is!

Zeker doen! vooral de treinreis van Jakarta naar Bandung is prachtig door de groene valleien van Puncak pas.

Ook leuk zijn de tours vanuit Yogyakarta naar Bali via Bromo. Je kunt er een 2 daagse tour of 3 daagse tour met een extra overnachting in Ijen.

Voor meer informatie en tips kijk eens in de reisgids van www.yogyakarta.nl

Groet,
Ramon