Trein Jakarta - Yogja

Hoi,

onze reis komt nu wel heel dicht bij dus we zijn hier volop aan het voorbereiden.
De verplaatsing van Jakarta naar Yogja zouden wij met de nachttrein doen.

Nu vroegen wij ons af of het beter is om tickets op voorhand te kopen ( en zo ja, waar dan ) of dat wij dit ter plaatse kunnen doen ?

Iemand ervaring met deze trein ?

Thanks

Kijk op bijgaande site.

Misschien vindt u hier u informatie

http://www.kereta-api.com

Met vriendelijke groet.

Paul

1 like

Hey,

dank u maar deze site hadden wij ook al ontdekt.
Probleem : je kan die niet in het engels zetten !!!

Ik heb ook al gemaild naar het contactadres maar helaas is er nooit een reactie op gekomen

Hoi,

er is al e.e.a. over geschreven op dit forum; even de zoekfunctie bovenaan de pagina gebruiken.

Ik heb deze reis een paar keer gemaakt. Kaartjes hebben we gewoon op het station gekocht, vlak voor vertrek. Wanneer je niet op de dagen rond idul fitri reist, zullen er waarschijnlijk nog genoeg vrije plaatsen zijn.

Met de nachttrein heb ik geen ervaring. De reis is eigenlijk ook te mooi om in het donker te doen!

Met Google kun je teksten laten kopieeren.
Kom je er niet meer uit, dan wil ik wel voor je kijken.
svp vertrekdatum doorgeven.

Zie onder

Het internet Afbeeldingen Video’s Maps Nieuws Boeken Gmail meer ▼ Vertaling Blogs

YouTube Agenda Foto’s Documenten Reader Sites Discussiegroepen

en nog veel meer »

[RIGHT]Help[/RIGHT]
[


](http://translate.google.nl/?hl=nl&eotf=1&layout=2&sl=id&tl=nl)

Vertaling

Vertaalde zoekopdracht

Translator Toolkit

Hulpprogramma’s en bronnen

Tekst, webpagina’s en documenten vertalen

[Voer tekst of een webpagina-URL in](javascript:ctr._select_text()) of upload een document.
Voer tekst of een webpagina-URL in of [upload een document](javascript:ctr._select_document();javascript:_rollup()).

Vertalen uit het:Indonesisch—Taal herkennen—AfrikaansAlbaneesArabischBulgaarsCatalaansChineesDeensDuitsEngelsEstsFinsFransGallicischGrieksHaïtiaans Creools ALPHAHebreeuwsHindoestaansHongaarsIersIJslandsIndonesischItaliaansJapansJiddischKoreaansKroatischLetsLitouwsMacedonischMaleisMalteesNederlandsNoorsOekraïensPerzischPoolsPortugeesRoemeensRussischServischSlovaaksSloveensSpaansSwahiliTagalogThaiTsjechischTurksVietnameesWelsWit-RussischZweeds
Vertalen in het:Nederlands—AfrikaansAlbaneesArabischBulgaarsCatalaansChinees (traditioneel)Chinees (vereenvoudigd)DeensDuitsEngelsEstsFinsFransGallicischGrieksHaïtiaans Creools ALPHAHebreeuwsHindoestaansHongaarsIersIJslandsIndonesischItaliaansJapansJiddischKoreaansKroatischLetsLitouwsMacedonischMaleisMalteesNederlandsNoorsOekraïensPerzischPoolsPortugeesRoemeensRussischServischSlovaaksSloveensSpaansSwahiliTagalogThaiTsjechischTurksVietnameesWelsWit-RussischZweeds


Romanisatie weergeven

Talen die beschikbaar zijn voor vertaling:

Afrikaans
Albanees
Arabisch
Bulgaars
Catalaans
Chinees
Deens
Duits
EngelsEsts
Fins
Frans
Gallicisch
Grieks
Haïtiaans Creools
Hebreeuws
Hindoestaans
HongaarsIers
IJslands
Indonesisch
Italiaans
Japans
Jiddisch
Koreaans
Kroatisch
LetsLitouws
Macedonisch
Maleis
Maltees
Nederlands
Noors
Oekraïens
Perzisch
PoolsPortugees
Roemeens
Russisch
Servisch
Slovaaks
Sloveens
Spaans
Swahili
TagalogThai
Tsjechisch
Turks
Vietnamees
Wels
Wit-Russisch
Zweeds

Hallo,

Ik heb uit de Lonely planet en van mensen hier op het forum en via internet gehoord en gelezen dat je beter niet de nachttrein moet nemen. Waarom niet omdat er veel diefstal plaats vinden bij toeristen zeg maar. Het is een hele mooie rit om overdag te doen.

Ik ga meestal de dag vor vertrek naar het station om een kaartje te kopen, en te informeren hoe laat de treinen precies gaan. Informatie in de LP is niet altijd up-to-date, en ik heb geen zin om een trein NET te missen en uren te moeten wachten. Zo ben ik verzekerd van een kaartje, EN van de juist tijden.

Dagen of weken vantevoren op internet reserveren is nergens voor nodig, tenzij je aan het eind van de Ramadan reist.

Het is meestal inderdaad niet nodig om vantevoren een kaartje te kopen, het kan ook een kwartier voordat je trein gaat. Ik heb alleen gisteren het probleem gehad vanuit Yogya dat ik de trein naar Bandung wilde nemen een half uur later en dat ze zeiden dat 'ie al vol zat…
Uiteindelijk heel lang gezeurd en kon een uurtje bij het keukentje zitten, dan zou bij de volgende halte een stoel vrij zijn. Dat is wel goed gegaan, maar haal de volgende keer toch maar liever een dag eerder m’n kaartje.

1 like

Aan iedereen alvast een dikke merci

Een nieuw vraagje : wij landen normaal om 14u05 in Jakarta.
Wij moeten dus een bagage nemen, langs de douane gaan en onze visa-on-arrival nog gaan kopen.

Om 17u45 zouden we met Mandala Airlines willen doorvliegen naar Denpasar
Dit wil zeggen ten laatste om 17u15 ingecheckt.

Wie heeft ervaring met zoiets ? Is dit een haalbare kaart ?

Als je geen vertraging hebt, moet dat makkelijk lukken.

Niet vergeten: zorg dat je warme kleren zo kunt pakken, ze willen de airco in de trein nog wel eens heel laag zetten!!! :vak02:

Dank u voor de tip
Vele groetjes van op Flores

het eten is goed en lekker aan boord,je kan ook kijken in de keuken trein er valt alleen wel eens wat zweet in de pan.je kan ook tijdens de tussen stops op de stations eten kopen er komen alleriei eet verkopers langs,fijne reis.ps de trein doet er ongeveer 10 uur over en soms valt de airco uit en soms staat hij een kwartiertje stil dan komt er een enkel spoor aan en dan rijd er een trein van de andere kant af en die moet er eerst langs,en je hebt hele mooie panorama s.bedenk wel,de meeste rail is nog in de nederlandse tijd aangelegd.salam peter

Dat ligt aan de trein die je neemt. Tegenwoordig vlieg ik meer, maar Ik nam geregeld de nachttrein van Jakarta naar Solo en vice versa (Argo Lawu executive class). Deze trein stopt ook in Yogya. De keuze in eten is beperkt en het is niet echt lekker. Daarbij is het, nu ja voor Indonesische begrippen dan, nogal prijzig. Verkopers die instappen bij een station zie je niet, daar zorgt de bewaking wel voor.