Treinreis jakarta- yokya

Wie kan me een tip geven hoe ik deze trip per trein van te voren kan reserveren?
Ik heb de website geprobeerd die in LP wordt aangegeven, maar dat lukt niet.
Ik kom pas laat in de avond in jakarta aan en wil dan de volgende ochtend gelijk weg.
En is het mogelijk om een ticket te kopen voor het hele traject naar de oostkust en een stop van meerdere dagen maken in Yokya?

Hallo,
Ik heb de treinreis twee keer gemaakt al is het weer een tijdje geleden. Je koopt gewoon een ticket op het station, met het ticket reserveer je ook je plaats. Wanneer je bij het station bent laat je een “sjouwer” je bagage dragen die is op de hoogte van de situatie en brengt a.d.h. van je ticket naar je plaats. Vaak zit er al iemand op je plaats maar die wordt door jouw “hulp” weggestuurd. Ik heb destijds geen wagon met airco genomen de temperatuur is dan ongeveer net zo als bij ons op een zomerse dag. Wanneer ik me niet vergis duurde de reis ca 12 uur van Jakarta naar Yogya. Ik heb van beide reizen zeer genoten in de trein zie je tenminste iets van Java. Alles onder voorbehoud want mijn reizen zijn nogal een tijdje geleden, maar ik verwacht dat hetzelfde is. Eten in de trein zou ik niet bestellen, volgens mij niet te vertrouwen.

Pieter Kuiper
info@pieterkuiper.eu
http://www.imansejati.net

1 like