's Nachts aankomst vliegveld Jakarta,wat is sneller: centrum of bogor?

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik voor 3 weken naar Java en Bali, gezien de tijd en het lezen van de lp (bezienswaardigheden) zal ik waarschijnlijk rechtstreeks van Jakarta naar Yogyakarta door reizen (wel een nacht rust). Op internet kan ik al wel veel vinden over de treinverbindingen e.d. maar nu is mijn vraag;
we landen 's nachts om 11.45 in Jakarta. Wat is verstandiger om zo efficient mogelijk te reizen:

• Met de taxi naar het centrum van Jakarta om vervolgens een hostel te vinden valkbij Gambir station zodat we de volgende dag kunnen door reizen. En is er die ochtend wel een mogelijkheid om nog kaartje te kunnen bemachtigen voor de treinreis naar Yogya?
    of

• Met de taxi naar Bogor om vanuit daar door te reizen? Ik lees dat het qua afstand niet wat uitmaakt?

Is dit verstandig of is het beter om de volgende dag naar Bandung te vertrekken en pas een dag later na Yogya te gaan, het liefst willen we in 1x als dit haalbaar is…

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er trouwens ook 's nachts nog volop taxi’s te vinden?

Bedankt alvast!

Er zijn 's nachts volop taxi’s te vinden, alleen is het lastig om eentje te vinden die rijdt voor de normale prijs! Wellicht kan je een tranfer boeken via je hostel?

Als je meteen door wilt reizen naar Yogya, dan zou ik in de buurt van het treinstation in Jakarta overnachten en niet in Bogor. De verbinding Jakarta - Yogya is veel beter dan de verbinding Bogor - Yogya.

Houd wel rekening met een lange reisdag, en probeer in te schatten of je dat aankan als je moe bent en een jetlag hebt! Of het gaat lukken om een treinkaartje te bemachtigen weet je nooit vantevoren, maar ook hier kan je hostel je wellicht bij helpen. Waarschijnlijk betaal je dan een beetje extra, maar het bespaart een hele hoop gedoe.

Een stop in Bandung is wellicht wel relaxer, al hoeft het niet. De vulkaan bij Bandung is erg mooi!

Je kan voor 70 euro vliegen naar Jogja ,je kan dit boeken bij Caruda van uit nederland, en de eerste vlucht is om 6.20 in de morgen Ik denk dat je beter kan wachten op het vliegveld, doe ik ook altijd ,is net zo duur als je taxi moet nemen in de nacht en dan weer met de trein . sucses :wereld:vriendelijke groeten nienoord

Jakarta is geen fijn vliegveld om de nacht door te brengen, er is echt helemaal niks… Ik ga wel eens in een hoekje op de stenen vloer proberen te slapen, maar dan moet je heel goed op je spullen letten. Niet ideaal dus! (Zeker niet als je al een dag onderweg bent en heel moe bent!!!)

Als je aankomt in het weekend tijdens de nacht in jakt centrum,is het moeilijk een goedkoop guesthouse te vinden.Een trein ticket koop je altijd de dag voordien (gambir).Een vliegtuig ticket is altijd goekoper in indo.Een taxi neem dan gewoon bleu bird zowat de enige die de meter gebruikt. Anders moet je onderhandelen over de prijs.Eerst naar bogor (kota hujan) dan moet je toch terug naar jakt voor trein.Naar bandung lijkt mij ver na een lange vlucht .1 of 2 dagen jakt kan ook leuk zijn.
Anders luchthaven taxi naar kampung rambutan en dan bus nemen pangandaran (patas).Vandaar naar jogj lijkt mij ook lastig.>>> Jakarta is natuurlijk het snelst.

bij aankomst zo laat in Jkta zou ik in de buurt van Gambir (Jln Jaksa goedkope hostals/hotels) overnachten. Aangezien je laat aankomt zou ik adviseren om een BLue Bird taxi te nemen en geen andere maatschappy!! Je bent vermoeid dus opgelet . Gambir kan je vroeg de kaartjes voor de trein kopen,Bandaung misscjien als tussen stop…veel succes

heel heel lang geleden (1994) heb ik de keuze gemaakt om gelijk door te gaan naar Bogor na aankomst Jakarta (ook 's avonds laat) per taxi. Dit vanwege smog/herrie in Jakarta en de aangenamere temperaturen/rust na zo’n vlucht in Bogor. Ik had er geen spijt van maar kan natuurlijk niet beargumenteren…