Jakarta airport of meteen naar Bogor

Hoi, ik heb al veel gelezen op dit leuke forum maar heb toch even een paar gerichte vragen. Wij komen 11 aug. om 18.00 uur aan op Jakarta en willen 2 dagen later met de trein naar Yogja.

  • Kunnen we dan beter een hotel vlakbij het vliegveld boeken en de volgende dag naar Bogor of meteen diezelfde avond naar Bogor?
  • is het aan te raden om de dag erna meteen naar Bandung te reizen?
    gr. Dennis

Ik wil iedereen even bedanken voor alle goede tips en ideeën!
gr. Dennis

Hoi Dennis,

Van Bogor naar Jakarta kun je (zoals je wellicht al wist) niet rechtstreeks met de trein. Daarvoor moet je eerst terug naar Jakarta (of de Puncak-bergpas over naar Bandung) om de trein naar Jogja te nemen.

Persoonlijk zou ik meteen na aankomst naar Bogor reizen. Bogor is niet zo ver weg, en op een zaterdagavond vallen de files wellicht wel mee, dus ben je waarschijnlijk wel binnen 2 uur van het vliegveld in Bogor. Dan is dat een stuk relaxter dan als je de volgende dag weer moet reizen.

De meest comfortabele treinen vanuit Jakarta naar Jogjakarta vertrekken trouwens 's ochtends (om 8:00 en 8:50) en nachttreinen 's avonds (om 20:15 en 20:45). De treinen die 's middags vertrekken zijn economy class-treinen.

Groeten,

Erwin