Ik lees her en der op het forum dat het verstandig is om de trein- en vliegtickets van te voren te boeken. Ik heb begrepen dat tijdens onze vakantie (eind aug/ begin sep) het laagseizoen in Vietnam is. Het nadeel van vooraf reserveren is dat je wat beperkter in je vrijheid bent.
We zijn er nog niet 100% zeker van, maar de opties zijn:
HCMC-Phu Quoc –> vliegtuig
HCMC-Dalat –> trein
Dalat-Da Nang –> vliegtuig
Hue-Hanoi–> vliegtuig
Hanoi-Sapa–> trein
Wat raden jullie aan om te doen, van te voren boeken of ter plekke?
Op sommige trajecten is het gewoon verstandig om vooraf te boeken om verzekerd te zijn van een ticket.
Op andere trajecten kan het verstandig zijn, omdat “supersaver” plaatsen snel uitverkocht zijn, dus je betaald dan meer.
Dit is dus een keuze voor of prijs of voor wat meer reis vrijheid.
Phu Quoc is vrij populair en en de tickets gaan vrij snel vanaf HCM airport,.
Dus wanneer je een hotel geboekt hebt voor een bepaalde periode, meteen boeken.
Heb je geen specifieke datum of hotelboeking , en je perse wilt naar Phu Quoc ikan je dit in Saigon te regelen. De kans bestaat echter dat er geen vluchten te boeken zijn en je dus over land naar Phu Quoc moet.
Of je moet wat flexibeler zijn en niet echt op een dag of 1//2/3 kijken om naar het eiland te gaan, dan heb je misschien wat meer keus ( juli en augustus zijn laagseizoen dus misschien wat meer plekken).
Je vraag komt eigenlijk te laat.
Vanaf morgen worden de maximale prijzen voor binnenlandse vluchten verhoogd met 20 %/30%.
Of alle maatschappijen deze verhoging ook doorvoeren is nog even afwachten.
Dus dat had al wat kunnen besparen misschien.
Saigon naar Phu Quoc Van tevoren boeken; vliegen
Saigon naar Dalat vliegen of trein vliegen is tijdswinst en trein is goedkoper
Dalat naar Danang idem
Danang naar Hanoi populaire route; flexibel daar boeken. vliegen
Hanoi naar Sapa trein; afhankelijk van afhankelijke comfort en tijden van tevoren boeken en met wat flexibiliteit ter plekken.
Bedankt voor dez info Ton!
We gaan de tickets naar Phu Quoc ruim van te voren boeken. De rest bekijken we nog ff.
Is het verstandig om ook van te voren een resort te boeken, of zal er tegen die tijd nog voldoende vrij zijn?
Wil je een specifiek resort, dan zou ik van tevoren boeken.
Anders kan je het proberen in Viet Nam zelf.
Zou niet in Phu Quoc zelf op zoek gaan; vliegveld ligt nog wat rijden van het vliegveld af en dan met de taxi de resorts afrijden kost geld en wanneer je geboekt hebt zijn die kosten meestal ( niet bij alle ) inbegrepen.
Mijn favoriet in Phu Quoc is "Sasco Blue Lagoon ".
Hieronder een link met veel informatie over het eiland.
Super gaaf idee voor phu quoc verblijf : freedomland ( backpackers) www. Freedomland.com
daar heb je prachtige cabana’s waar je in slaspt. Je betaalt een bedrag voor t avondeten, je eet met zn allen…
De staff kookt alles in 5 uren!! Nog nooit zo n geweldig eten fekregen… Voelt als homestay daar en de eigenaren zijn erg erg lief!! 10 minuutjes lopen naar strand door de prachtige natuur!!!
We zoeken op Phu Quoc eigenlijk een hutje met het uizicht op het strand.
Dat lijkt me namelijk echt super om wakker te worden en het eerste wat je ziet is de zee…
Het liefst een niet al te groot resort.
Mocht je nog een goede tip hebben dan hoor ik het wel!
Ps: zelf willen ze erg duidelijk ( kwam op mij over als een simpele raare verblijf) overkomen dat je niet teveel moet verwachten, maar echt!! Doen doen doen!!!
ik heb in Augustus ook een aantal keer met de trein gereisd door Vietnam en liet deze tickets 1 a 2 dagen van te voren door mijn hoteleigenaren boeken. Zij boden het aan en dit ging eigenlijk prima.
Ik had begrepen er ook geen trein rijdt tussen Saigon en Dalat, maar dat de route naar/of van Dalat erg mooi moet zijn.
Een nachtbus scheeld natuurlijk wel weer een overnachting en een dag reizen.
Ik ben vorig jaar juli en augustus in Vietnam geweest en ik kon alle treinreizen van stad naar stad gewoon n dag van te voren boeken. Nooit problemen gehad, nooit was er iets vol. Ik vond alles ook prima te reizen per bus! Ik vond 8-12 uurtjes in n sleepingbus geen probleem, dus als jij dat ook geen probleem vind dan kun je altijd nog voor de bus kiezen!