Trein van Saigon (HCMC) naar Nha Trang

Beste mensen,

Voor mijn reis in Vietnam wil ik met de trein van Saigon naar Nha Trang.
Nu is mijn vraag of tickets goed te boeken zijn een of twee dagen van te voren voor vertrek in Saigon. Namelijk de dag dat ik aankom in Saigon wil ik daar mijn ticket gaan boeken op de station. Mits het zo is dat de beschikbaarheid slecht is voor het regelen van de tickets kort voor vertrek op lokatie moet ik naar alternatieven gaan zoeken.

Graag hoor ik jullie ervaringen hierin?

Alvast bedankt.

Hallo Sunray,

Ik heb 2 x de trein genomen in Viet Nam en wel van tevoren geboekt.
Maar hieronder een citaat van de site met veel informatie over treinen in Viet Nam, ook over je vraag.

Do I need to book far in advance? Can I buy my tickets a day or two ahead?

Booking opens at least 60 days before departure, often more than 90 days before departure. However, apart from peak holiday periods such as Tet (Vietnamese new year, in late January or February), it’s not usually difficult to buy tickets a few days in advance especially if you’re not fussy about the exact date, train or class. If you are booking for the same day or the following day, you might find the best quality SE trains full, but other slower trains may have berths available, or you may find the soft sleepers full, but hard sleepers still available, so be prepared to be flexible. You’re unlikely to get stuck as there’s usually something available to your destination even at fairly short notice, but if it’s mission-critical for your itinerary to be on a specific train on a specific date in a specific class, then it’s worth paying the extra to book through an agency such as www.vietnamimpressive.com to secure the exact tickets you want before you get to Vietnam.

De site is al vele malen voorbij gekomen op dit forum.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Bedankt voor de informatie en denk dat ik gezien de informatie de tickets op lokatie zal kopen.

mijn vrouw en ik hebben dezelfde treinreis in februari gemaakt. Wij hebben, omdat het was rond het chinese nieuwjaar, de tickets vanuit nederland geboekt en betaald. Vervolgens hebben wij de tickets laten bezorgen in ons hotel in Saigon. Dit was een prima regeling. Wij hebben de trein genomen van 06.30 uur vanuit Saigon en waren toen omstreeks 13.30 uur in Nha Trang. Stel je overigens niet te veel voor van de trein. Wij hadden een trein die volgens ons nog stamde uit de jaren 60 of 70.

>>>:wereld::zon02:

hehe nice back to basic me like!
Heb absolutt geen hoge verwachtingen van de trein lekker tussen de locals reizen zoals het hoort.
Jullie hebben dan trein SE8 genomen als ik naar de tijden kijk.

Overigens heeft deze ook onze voorkeur ben je daar lekker in de middag.
Bij welke organisatie hebben jullie je kaartjes geboekt?

Wij hebben de treintickets hier http://www.vietnam-trains.com/ besteld. Houd er rekening mee dat je maximaal twee maanden van te voren kunt bespreken. Indwerdaad zit je lekker tussen de locals. Twee maal tijdens de rit komt er een karretje langs waar je eten kunt kopen.

Succes, mocht je nog meer informatie willen dan hoor ik het wel.

groetjes corenwilna>>>:wereld::zon02: