Iemand ervaring met het inwisselen van travellers cheques in Manila, Cebu en Bohol?
Als “ouderwetse” globetrotter heb ik die dingen altijd en bijna overal ter wereld kunnen gebruiken, alleen op de Phillies is mij dat onbekend.
Bij mijn eerste reis naar Filippijnen ooit een American express travellercheques meegenomen naar Filippijnen , doe ik nooit weer dus.
Men i s hier zwaar allegisch voor cheques.
Ik zou wat cash in euros voor nood meenemen en verder gewoon geld pinnen. Over al in het land zijn volop pinautomaten, behalve in Palawan.
Meestal kun je 10duizend pesos per keer pinnen. Wel aan te raden steeds het maximale bedrag te pinnen, omdat de bank voor een buitenlandse bankpas 200 peso per opnamen kosten rekend, welk bedrag je ook pind.
Hmm…ietwat tegenstrijdig met wat ik vernomen heb op andere sites. Info daar vandaan was dat het bij de banken geen probleem was.(?)
Ook info op de site van American Express geeft geen problemen aan…Nou ja, ik neem ze mee (heb nog zat van die dingen) en zie het wel…
Nou ja dat wil zeggen in Manila en Cebucity zal het wel meevallen. Bohol word al andere koek en op het platteland hoef je helemaal niet met die dingen aan te komen. En aangezien ik liefst zo weinig mogelijk in de stad verblijf…
Komt voor mij nog bij de rompslomp, bij de bank in een rij staan , paspoort moest gekopierd worden, als je handtekenig iets onderling afwijkt doet men moeilijk, en moest ik bij de manager van de bank uitleggen hoe dat kwam.
Wat een gedoe, nooit meer dus. Komt nog bij de slechte wisselkoers,cash wisselen is altijd beter.
En sinds er nu toch steeds meer pinautomaten zijn in Filippijnen ,moet ik de cheques niet meer.