Traveller cheques

kan men in thailand nog met tr ch terecht ben een beetje bang voor pinnen of is dat overdreven :wub:

Ja, angst voor pinnen is opverdreven, maar je klunt bij alle banken en wisselkantoortjes terecht met TC’s.

Pinnen kan bijna overal en de transactie kosten hiervoor zijn ook niet echt belachelijk hoog (imo), ik dacht rond de 2,50 per keer en bij een maximale opname van 200.000 THB

Wil je het zeker weten zou ik het even navragen bij je bank.

je kan maximaal 20000 tot 25000 baht opnemen per keer bij een atm dit kost 150 baht plus de evt pinkosten van je eigen bank.

bangkokbank geeft max 25 biljetten de overige 20 biljetten.

Ik zie nu dat ik een nulletje teveel heb ingegeven… lol2
Dat zou wel een hele grote opname zijn.

Bedankt voor de correctie.

dat dacht ik al

o bestaan die nog? reside daar 20 jaar geleden mee, maar aat kan nog steeds dus. pinnen lijkt me handiger.

Wat is precies de reden dat je bang bent om te pinnen ?

je hoort zo vaak over begrog met automaten:mad:

Kan natuurlijk gebeuren… Maar hier evengoed. Ik pin altijd. Wel altijd opletten dat er niemand over je schouder staat mee te kijken, natuurlijk.:chin:

:chin:Gewoon pinnen mocht je pas toch niet werken kan je eventueel geld laten op sturen via wester union .:thailand::cambodia:
ps neem eventueel een extra pas mee .

Ik weet niet hoe het nu is voor Nederland, maar bij de meeste Belgische banken moet je tegenwoordig een deblokkering aanvragen om je pinpas in sommige landen (oa. Thailand) te gebruiken…

:chin:als je pas eenmaal in Nederland is gebruikt kan je overal terecht met pinnen als de juiste sticker maar is geplaats bij de geldautomaat (maestro):thailand::cambodia:

Let wel dat het Maestro logo op de ATM staat sommige ATM zijn alleen voor Thaise bankpassen en als je dan gaat pinnen en er komt idd niets dan behalve een Thaise tekst in het scherm ga jij idd vermoeden dat je belazert bent, wel gewoon net als in Nederland je code afschermen…

gewoon dezelfde maatregelen nemen als in nederland.

heb regelmatig dat een thai aan me vraagt of ik wil helpen met pinnen, meestal als er geld overgemaakt moet worden.

Zou er iemand mij het systeem van de travellers cheques misschien kort kunnen uitleggen? Ben hier al bij onze bank in Belgie gaan horen en zij hadden hier nog nooit van gehoord.

Waar moet je deze aanvragen?

Alvast bedankt!

hier een link is wel vh gwk weet niet of die ook een belgie zitten.

persoonlijk vind ik travellers cheques onhandig, zou gewoon pinnen en evt credit card gebruiken.

dit is misschien ook wat:

bedankt dat klingt interresant :chin: