Extra fee bij pinnen

Hallo allemaal,

Ik heb nu twee keer gepind in Thailand, en heb twee keer een extra fee moeten betalen van 150 B. Volgens mij komt er ook nog een keer kosten overheen van mijn eigen bank (voor pin buiten EU).

Weet iemand hoe ik die 150 B kan omzeilen ? Misschien een bepaalde bank
die dit niet doet ? Het is geen wereldramp, want nu pin ik alleen grote bedragen, maar straks als ik bijna terugmoet, ga ik anders pinnen.

Hans.

De enige bank die deze 150 Baht niet in rekening brengt is Eaon, maar deze bank heeft heel weinig ATM’s.
Klopt, dit zijn de kosten die de Thaise bank in rekening brengt voor de geldopname, eventuele kosten die de Nederlandse bank in rekening brengt komen hier nog bij.

Het beste wat je kunt doen als je regelmatig naar Thailand gaat is,een eigen bankrekening openen.Dan moet je niet elke keer als je pint,150bath betalen.Het is wel aangewezen vb;als je bij de siambank een rekening hebt,dat je daar gaat pinnen en niet bij een ander bank.Anders komen er miniemen kosten bij(het juiste bedrag weet ik niet)gegroet:georgessiam.

deze 150 bath zijn zoals steve al zegt de kosten van de thaise bank voor het pinnen en dit zal je eigenlijk altijd moeten betalen behalve bij de door steve genoemde eaon bank
voor de kosten van je nederlandse bank te drukken heb ik jaren geleden al een rabo totaal rekening geopend met deze betaal rekening kan je gratis pinnen over de gehele wereld (uiteraard uitgezonderd de kosten van de bank van waar je pint zoals nu de 150 bath waar je het over hebt

Om even bij Dirk aan te sluiten.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=87049&page=3

Zie mijn 3e post op de pagina.

Klopt inderdaad volgens mij al een discussie over gehad. Gelukkig is Thailand voor de rest lekker goedkoop waardoor je ook niet veel cash nodig hebt. Ik betaal altijd de hotels en verblijven met creditcard dan heb je die extra kosten niet van het pinnen.

De volgende keer ga ik een thaise bankrekening openen(Siam bank) en natuurlijk pinnen bij de automaten van Siam bank!! bye bye 150 bath!!gegroet:georgessiam.:chin:

dan moet je wel geld overmaken naar je thaise rekening, en dat is ook niet goedkoop. Of cash storten natuurlijk.

Het zal het 2de optie zijn Steven!mijn vriendin is ook bij de siam bank,en ik vroeg haar overlaatst ofdat het veel koste om te pinnen bij de siambank,0bath zegde ze,Trouwens iemand had dat ook gezegd een tijdje geleden op het forum,ik dacht dat jij dat was Steven?gegroet:georgessiam.:chin:

als je precies naar de feiten kijkt:
1.vrijwel alle LOWbudget plaatsen etc. nemen OF geheel geen cred-cd-en als ze het dan wel willen doen, rekenen ze ook 3-5% extra aan. Het blijft hier toch vooral een cash-economy, net zoals NL in de jaren 80 ook volop was.
2.als een huis het niet doet (extra vragen) dan betekent dat in de praktijk dat ze te hoge prijzen vragen. Dus dat ‘‘lekker goedkoop’’ is dan erg relatief.
Maar ja-
Die Siam City Bank vraagt 15 bt ipv 150 bt extra- MAAR benut dan een veel slechtere omrekenkoers-dus bij wat grotere bedragen ben je even duur of nog duurder uit in EURO. AEON vind je vrijwel alleen in enkele grote shoppingcentres-hun ATM"s zijn ook bijna allemaal enkel in het Thai (er komt geen engelse tekst).
Er is zowel Siam CITY als Siam Commercial bank. Bij ELKE Thaise bankrek, is pinnen gratis maar ALLEEN in de provincie waar je bent ingeschreven en alleen bij die bank (vandaar dat je anders als in NL vaak een enorme rij ATM’s van allerlei banken naast elkaar ziet staan). Daarbuiten is het meest 10 bt extra.

Het gaat over “siam commercial bank”!Als je hun geldautomaten gebruikt kost het 0bath,bij andere banken moet je een miniem bedrag betalen.Nu ik was al van plan om een kantoor in Bkk te nemen,wat voor mij gemakkelijker is,over het pinnen in een andere provincie bij dezelfde bank,zegde mijn vriendin ook dat het gratis is!Ikzelf weet het niet,maar in slechtste geval betaal ik met de glimlach de 10/15bath.g.s

Hallo,

Sorry mijn bericht gaat over 3 tot 5 sterren hotels daar betalen wij altijd met creditcard en hebben nog nooit extra hoeven te betalen. Ik verblijf niet in de low budget plekken. Trouwens daar kun je slapen voor 1000 bath en nog minder per nacht gemiddeld. Dus dan doe je volgens mij toch nog vrij lang met 20.000 bath.
Verder eet ik vrij veel thai dus wij zijn vaak voor 2 personen zo’n 4 a 5 euro kwijt. Dan heb je dus vrij weinig cash nodig dus als je dan 1 keer 20.000 bath opneemt dan doe je daar vrij lang mee ik in ieder geval wel.

:chin:

Wel ik heb toekomst plannen in Thailand,ben me al aan het voorbereiden,daarmede wil ik een thaise rekening openen.Nu over 3jaar is het huis waar ik ga verblijven afbetaald,elke keer dat ik naar Thailand komt,normaal 3keer per jaar,wil ik een bedrag op mijn rekening zetten.Met als doel,om eventueel verfraaingswerken uit te voeren(huis)De volgende reden is ook,vind het schandalig dat wij elke keer 150bath moeten betalen per transactie,om nog van de bankkosten eigen land nog niet te spreken.g.s

Hallo,

Bankkosten van NL die hebben wij alleen maar met een bedrag 1x keer per jaar. Dan betalen we alleen in NL de wisselkoers. Ik vind Thailand persoonlijk een geweldig land maar zou er nooit in kunnen wonen. Ik hou net iets teveel van het westerse zeg maar. Wij zijn daarom ook bezig met een verblijfsvergunning voor Australie. Ik weet wel dat ik niet in Nederland wil wonen.