Traveller cheques

Hey iedereen,

ik zou graag traveller cheques meenemen naar Thailand. Ik heb al van verscheidene mensen gehoord dat ze nog amper gebruikt worden. Is het moeilijk om ze in Thailand om te wisselen of wordt het daar nog wel vaker gebruikt? Ik neem voor de start ook wel cash geld mee en heb ook nog een VISA voor de plaatsen waar ik ze nodig heb. Kan ik best dollars op zak hebben of Thaise Bath? Alle tips zijn welkom :zon02:

Groetjes Wendy

Geen Dollars. Euros zijn net zo goed geaccepteerd, misschien nog wel beter, en je hoeft dan maar 1x te wisselen en bent dus goedkoper uit.

Bij iedere bank en wisselkantoor kun je TC’s inwisselen, en krijgt dan een betere koers dan voor cash Euros. Maar: om ze aan te schaffen moet je betalen, dus alles bij elkaar ben je duurder uit dan met cash geld. Daar staat dan wel zekerheid tegenover.

1 like

TCs zijn vooral een amerikaans uitvinding-en nogal succesvol geplugd door iets als AmEx=american express. Buiten de US is het in feite een verzekerde (hoewel,ach) vorm van cash-je betaalt in NL 1-2% EXTRA bij aankoop+soms nog meer kosten-en hier in Thaild betaal je 33 bt (=67 ct) per TC die je weer inwisselt. Hoewel de koers ietsje gunstiger is voor TC als cash-weegt dat totaal niet op tegen die 33 bt-m.a.w.: als je 100 EUR cash hebt krijg je meer baht in handen als met 1 TC van 100.
Met je bankpas via ATM opnemen kost je ook flink-er komt 150 THB aan opslag bovenop+ wat je NL/BE bank aan kosten rekent-die zitten vaak verborgen in de koers. In de gebruikelijke toerist-gebieden struikel je over de banken en wisselkantoren-daar ver buiten is het wat minder en niet alle bankfliialen way out in de province doen aan geldwisselen. Maar als ze het doen-cash of TC, $ of EUR, no problem. Waar komt dat rare idee trouwens vandaan om US$ te nemen? Weet je niet dat onze EUR allang de meest stabiele en beste munt is en wereldwijd gekend en geaccepteerd? Alleen als je OOK bvb naar laos/Cambodia gaat en je visum aan de grens regelt kan cash US$ nuttig zijn om mee te nemen.

1 like

Een vraagje: ik ga volgend jaar de ISaan in en naar de wat meer afgelegen gebieden. Uiteraard zorg ik ervoor dat ik genoeg contant geld bij me heb maar mocht de nood aan de man komen dan worden daar dus ook eurootjes geaccepteerd?

Ja hoor, zelfs in de afgelegen gebieden is het nooit echt ver naar een bank, en daar kun je altijd terecht met je Euros.

Je wordt met open armen ontvangen en een koud glaasje water toe.

Water???

Ton

Meer als grapje bedoelt Ton.

Maar in de Isaan zitten genoeg banken waar je kan wisselen of waar ATM’s aanwezig zijn, zo ook onderweg bij grote tankstation’s met 7/11 of mini marts staan ATM’s.( alleen even letten op het logo of het voor lokale pin is)
Ik neem persoonlijk nooit zoveel cash mee en pin het meeste gewoon onderweg.

Maar als je een glaasje water wil kan je het gerust vragen, service ten top.

Het was ook een grapje over het water. Er wordt zoveel over Chang en Singha gepost dat ik er bijna vanzelfsprekend vanuit ging dat ik dat ook zou krijgen.

Groeten

Had het kunnen weten :dope:.

Gisteren stond de bath 48:30voor 1euro ik heb de koers gehad aan 48:80bath voor 1 euro! er wordt voorspeld dat de euro nog gaat zakken,wat niet goed is voor georgessiam zijn geldbeugel!Zoals Steven zegt kun je beter je euros omwisselen in baths.gegroet:georgessiam