Heb ook een vraagje ivm geld in Thailand… Aangezien elke keer als je pint hiervoor een fee betaald vroeg ik me af hoe de meesten dit doen als je zo rondreist… In eigen land euro’s omwisselen en cash meenemen? (Enige tips om dit te bewaren alsook bij uitstapjes enzo wat doe je met dat cash geld?) in
Bangkok in de luchthaven bij aankomst mijn euro’s omwisselen? Een deel cash nemen en de hotels met kaart betalen want ik veronderstel dat je de meeste dingen daar vooral cash betaalt niet? Kan iemand mij hierbij helpen? Grtjs charlotte
Je kunt cash meenemen en dat ter plekke omwisselen of bij de ATM opnemen. Bij de ATM opnemen is iets duurder (minder dan je denkt want je krijgt een betere koers dan je voor cash wisselen krijgt, moet je wel op ‘niet accepteren’ drukken als de ATM je vraagt of je akkoord gaat met het berekende bedrag in Euro’s), je kunt die extra kosten dan als een soort verzekering zien aangezien je veel minder risico loopt om geld kwijt te raken.
Maar betaal je daar niet vooral cash overal? Ik zou op straat willen eten om het echte local food te proeven en excursies/uitstapjes etc betaal je cash veronderstel ik? Ok bedankt al voor deze info ik ga dan zeker daar omwisselen en niet in eigen land… Ook iets anders, zijn de stekkers daar hetzelfde voor je elektrische apparaten :D?
Wij maken altijd gebruik van de ATM, veel makkelijker en minder kans op wisseltrucs.
Let er wel op dat als je de eerste keer op het vliegveld gaat pinnen dat je niet meteen 10.000 opneemt, maar 9900. Anders heb je straks een hevig vloekende taxi-chauffeur omdat je met een briefje van 1000 betaald, en dat is geen leuke eerste kennismaking met de Thai