TRAVELLER CHEQUES inwisselen

Hallo,
Kan iemand mij zeggen of ik in de transitzone van de vliegvelden Abu Dhabi of Bangkok mijn travel cheques (waarden in US dollar) zou kunnen inwisselen tegen contante US dollars ?
Of zou je ook daar enkel de uitwisseling naar de plaatselijke munt moeten aanvaarden ?
Dank voor het delen van je wijsheid of ervaring
groetjes

:dag:

(volgens mij kan dat wel)
Echter zijn travelcheques een beetje " uit " de tijd.
pinpas is vele malen makkelijker.

Gewoon bij aankomst in het land waar je je geld nodig hebt, op het vliegtuig de eerste ATM (flappentapper) opzoeken. Scheelt bovendien ook nog inkoop/verkoopgelden.

dank al voor de hints !

Maar, zal ik efkes duidelijker zijn :

• die traveller cheques dateren inderdaad al van de tijd voor de EUR.
    (met BEF kon je niet zo vlot in een Aziatisch land terecht weetjewel)

• ik reis binnenkort naar Myanmar en lees herhaaldelijk dat je daar nergens met traveller cheques terecht kan

• in Myanmar is de US dollar een courant en beheerd betaalmiddel … lees ik

• in Abu Dhabi en Bangkok heb ik 'n overstap op weg naar Myanmar.

• vandaar mijn vraag of het mogelijk zou zijn om, bij die tussenstrops, US dollar te kunnen uitbetaald worden voor m’n traveller cheques

• in België kan ik mijn US dollar traveller cheques enkel maar in EUR (= de gangbare munt van het land) uitbetaald krijgen. Dan nog wel -2% transactiekosten en aan een heel nadelige wisselkoers …

iemand ervaring met dergelijke vraagstellingen ?

groetjes

Mimie,

voor zover ik weet doet de travellercheque dienst om “local currency” te verkrijgen wanneer dit bij een bank wordt aangeboden. Daarom krijg je in Belgie dus Euro’s. Misschien is het dus het beste, dat je naar de bank gaat en aangeeft dat je Dollars wil kopen en met travellercheques wil betalen? Heb het zelf niet geprobeerd; de laatste keer dat ik cheques gebruikte was volgens mij een kleine 20 jaar geleden. Op weg naar Myanmar, kan je het wellicht in Thailand proberen.

Groet,
Joe