Geld in Gambia

Hallo,

Over twee weken vertrekken wij voor 2 1/2 week naar Gambia. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om met een Maestro bankpas te pinnen en dat ook mijn Mastercard niet werkt. Omdat het me niet heel prettig lijkt om met een zak aan contant geld rond te lopen was ik voornemens om Traveler Cheques te bestellen. Ik kom nu tot de conclusie dat mijn bank geen traveler cheques meer uit geeft. Weet iemand of je in Nederland nog aan deze cheques kan komen? Zijn er ook nog andere goed opties qua betalen in Gambia? Alvast dank voor jullie tips!

Groet, Simon

Travellercheques kun je volgens mij nog wel bij de grenswisselkantoren halen.
Besef wel dat de koers altijd lager is, maar als back-up kan het zeker handig zijn.
Zelf heb ik een creditkaart mee als back-up.
Bij het Senegambiahotel kun je wel pinnen met je mastercard. Er zijn tegenwoordig een paar pinautomaten, maar zelf vertrouw ik ze niet.
Daarbij kun je maar een beperkt bedrag per dag pinnen en lang niet altijd zit er (voldoende) geld in de automaat.
Het is ook nog een mogelijkheid om via Western Union geld naar jezelf over te maken als blijkt dat je in Gambia te kort zou komen.
Kijk dan even bij Western Union hoe je dat kunt doen.
Wissel in het begin niet te veel om, kijk eerst even waar de koers het beste is, want soms zijn er best grote verschillen.

Dank je wel voor je reactie. Dan ga ik voor een combi van cash, enkele cheques en eventueel Western Union! Pinautomatem lijken me inderdaad ook niet het meest betrouwbaar.

Dank je wel voor je reactie. Dan ga ik voor een combi van cash, enkele cheques en eventueel Western Union! Pinautomaten lijken me inderdaad ook niet het meest betrouwbaar.

Nog een aanvullende vraag: is het gemakkelijk om rond 23:00 uur een betrouwbare taxi te vinden bij de luchthaven? Wij verblijven in eerste instantie in het Senegambia hotel. Zij bieden geen Airport Shuttle Service, maar geven aan dat je voor 20 euro een taxi kunt nemen vanaf Banjul.

Indien je reis via een reisbureau is geboekt levert die de service voor je transport. En 20 euro lijkt me duur , de meeste doen het al voor een 600 dalasi (een 12 euro) of minder.

In Gambia zul je geen enkel hotel vinden wat eigen vervoer naar de luchthaven heeft hoor!
Het is wel Gambia!
Maar taxi’s zijn er altijd wel te krijgen, 20 euro is zeker veel. En ik vermoed dat ze proberen om je bij het vliegveld (wat niet in Banjul ligt) flink wat te laten betalen, dus goed afdingen.
Inderdaad, als je een pakketreis hebt, zit de transfer er altijd bij in. Niet als je de vlucht en het hotel los geboekt hebt. Dan is alles anders.
Alvast veel plezier!

Als je wilt kan ik vanuit hier een taxi voor je regelen naar het Senegambia hotel. Scheelt gedoe op het vliegveld en je betaald een faire prijs.

Neem daarvoor even contact met me op via een pb :wink:

Groeten,
Erwin