Ik ga binnenkort naar Gambia,en ik heb van verschillende mensen gehoord dat je nergens geld kan opnemen,
kan dit kloppen?
Wie kan mij verder helpen?
Met Vr Gr.
Jan
Ik ga binnenkort naar Gambia,en ik heb van verschillende mensen gehoord dat je nergens geld kan opnemen,
kan dit kloppen?
Wie kan mij verder helpen?
Met Vr Gr.
Jan
Visa werkt perfect,enkel de Western unions zijn gesloten door de president,wisselen kan nog in de banken en (betere koers) op straat ,zwarte markt.Western Union werkt nog in de GT banken.(je kan er geld opnemen als het naar je wordt verzonden)
Via welke reisorganisatie vertrek je naar Gambia? Je zou voor de meest actuele status namelijk TravelPoort in Leiden kunnen bellen. Zij hebben tevens kantoor in Gambia en kunnen je het zo vertellen…
Meest voor de hand is contant geld meenemen en dit wisselen. Krijg je de beste koers bij wisselkantoren. Kluisje huren in je hotel en zorgen dat je genoeg mee neemt. Visa is handig voor noodgevallen. Je kunt slechts een beperkte hoeveelheid Dalasi’s opnemen, betaald voor de opname en krijgt een minder goede koers. Doorgaans een stuk duurder dus.
De president heeft een paar keer per jaar rare uitspattingen die hij doorgaans vrij kort vol kan houden wil hij de hele economie niet om zeep helpen.
Verder perfect vakantielandje hoor!!
Wanneer gaan jullie?
ps. heb je topic even verplaatst naar Reiscafé waar ie thuis hoort
Dank je wel Erwin,ik ga 6 september,en de reis gaat naar Sunset Beach Hotel,en ga met Arke,was goed bevallen.De banken waren op slot,maar zijn nu weer open heb ik begrepen,ik ga alleen,en ,en heb daar een goede vriendin,dit wordt weer een top vakantie.
En sorry,ik zal beter opletten waar ik mijn verhaal in zet.Vorige keer heb ik gewoon in het hotel gewisseld en dat beviel me wel,ook een goede koers.
Groeten Jan
Klinkt goed Jan en 6 september is lekker vlot! Je zult wel wat nattigheid ervaren in september, maar dat wist je vast al :storm:
Geniet van je vakantie daar!
Hoi Jan, ik ga in maart voor de negende keer naar Sunset Beach en weet daar een betrouwbaar iemand, waar je geld kunt wisselen.
Het is op de craftmarket. Wil je meer info, dan laat je het maar weten.
Daarbij is Ousman Ceesay vaak op het strand, bekend als de ferryman. Hij is ook gids en heel betrouwbaar.
Hij weet ook altijd precies waar je goed kunt wisselen en wil je er zeker mee helpen. Ik ken hem nu al negen jaren en ook hij is echt betrouwbaar.
Ik heb wel een telefoonnummer van hem, maar ook in dat geval … even laten weten.
Doe de groeten aan Margaret in het hotel, ze is mijn vriendin!
Een goede tijd toegewenst!
Hoi lighthouse,dank voor je bericht,en ik zal zeker de groeten doen aan Margaret,waar werkt ze precies?
En ik heb wel interesse in Ousman Ceesay,een goede gids is nooit weg,Ik wil graag zijn tel.nummer dit is pas de tweede keer,afgelopen januari ben ik er 1 week geweest,en het is mij goed bevallen,en ook gelijk een vriendin aan overgehouden.
Alvast bedankt.
Groetjes Jan
Erwin,
Het gaat zeker lukken, bedankt.
Groeten Jan
Hoi Jan, Margaret is de manager van het restaurant in Sunset Beach. Ze is flink aan de maat, dus dat kan niet missen.
Ik zal straks even het nummer van Ousman opzoeken en dan geef ik dat aan je door.
Hij is ook wel op het strand te vinden, iedereen kent hem daar wel en in het hotel kennen ze hem ook wel. Je noemt de naam Ousman of ferryman en dan weten ze het wel. Hij is vaak bij de fruitladies (Isha is ook een vriendin van mij), maar tegenwoordig heeft hij gelukkig meer gidswerk en dan kun je beter even bellen met hem.
Ook ken ik er wel een goede taxichauffeur. Later vandaag zoek ik even alles voor je op en dan stuur ik je dat.
Lekker genieten joh, ook al kan het in september nog flink benauwd zijn.
Je hoort nog van me.
Ik ga haar zeker de groeten doen,als ik zeg van Lighthouse dan weet ze het?
En ik ga zeker genieten, alvast bedankt.
Groetjes Jan
In het senegambia hotel kun je wel geld wisselen hoor…
Vond ik iets betrouwbaarder dan de lokale wisselkantoren.
Sent from my GT-I9205 using Wereldwijzer
Volgens mij ben ik helemaal vergeten om dat telefoonnummer door te geven.
Daar heb je dus nu niks meer aan, sorry! Echt vergeten.
Maar Ousman is bijna niet te missen.
In het hotel ligt de koers toch stukken lager dan bij de wisselkantoortjes hoor en zo lang je de boel goed narekent, is er niks aan de hand.
Maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk.
hallo allemaal,
wij vertrekken op vrijdag en komen 's avonds laat aan. Kan je dan nog ergens geld wisselen? Of in ieder geval zaterdagochtend?
In de meeste hotels kan je wisselen tot s’avonds laat. (duur!!!)
Maar ook bij de kantoortjes op de strip is dat nog tot laat mogelijk.
Zaterdagmorgen zijn er weer legio mogelijkheden.
Wissel iig. niet op de luchthaven, want dan hebben ZIJ de hoofdprijs.
Jack bedankt voor de snelle reactie. We hebben wat geld gekregen van vrienden, dus we kunnen wel tot zaterdagochtend wachten
In veel hotels kun je het op de vrijdagavond gewoon laten opschrijven en dan kun je dat op de zaterdag gewoon betalen.
Want het is toch wel handig om gelijk water in je kamer te hebben en zelf vind ik een gambiaanse simkaart toch ook wel altijd handig.
Veel plezier toegewenst!
Vandaag nog 53 dallasi gekregen per euro , en wat het wisselen op de luchthaven betereft: ik vind het wel nuttig , dan heb je tenminste de lokale munt reeds in handen, de koers is inderdaad lager (ik kreeg 48 Gmd) toch nog altijd meer dan Visa of Western Union (46 gmd). Je hoeft ook geen kapitaal te wisselen op de luchthaven!
Dat is de hoogste koers die ik ooit gezien heb! En je hebt gelijk. Gewoon een paar euro wisselen op het vliegveld en de rest in bijvoorbeeld Kololi
Via Wereldwijzer app
Kan je gewoon je eigen simkaart vervangen en dan gaan bellen? Heb je dan een ander nummer of hoe werkt dat? Krijg je een melding als je kaart op is?
Sorry staat nu in het verkeerde forum natuurlijk, maar is als reactie op het bericht van Lighthouse
Precies. Gewoon een andere, prepaid, simkaart erin. Heb je een Gambiaans telefoonnummer en daarmee bel je binnen Gambia (met bijv je gids/chauffeur) voor vrijwel niets, maar ook bellen naar Nederland is goedkoper. Met je eigen kaart ben je meerdere euro’s per minuut kwijt. Niet doen dus!
Je kunt via een optie (staat op de kaart) zien hoeveel beltegoed je nog hebt. Spreekt voor zich
Via Wereldwijzer app
De koers is echt heel hoog zeg … voor ons te hopen dat het zo blijft, maar voor de mensen in Gambia is het een ander verhaal.
Hertje, wel even zorgen dat je telefoon simlockvrij is … het is echt veel goedkoper, zowel in Gambia als naar Nederland bellen.
Veel plezier trouwens in Gambia!