Hotel Coco Ocean resort en spa

Mijn man en ik vertrekken a.s. vrijdag naar Gambia naar Hotel Coco Ocean resort en Spa, wie kent dit hotel of is daar wel eens geweest? En ik zou graag nog even willen weten of ik een wereldstekker nodig hebt? Wij nemen contant geld mee, maar waar kunnen we dit het beste omwisselen gelijk op de luchthaven daar of in het hotel of bij een wisselkantoortje? hoeveel kan je in een keer omwisselen of wat is aan te raden? Het hotel ligt in het plaatje Bijilo zijn daar nog leuke winkeltjes/restaurantjes? Ik hoop dat ik voor vrijdag nog antwoord krijg,ik heb net pas deze site ontdekt! (alvast bedankt!)

Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn ouders wel. Schijnt erg mooi te zijn dus geen zorgen! :wink:
Geld wisselen doe je bij een wisselkantoortje. Niet op de luchthaven of in het hotel. Krijg je altijd een slechtere koers als buiten bij een bank of wisselkantoortje. Wissel desnoods in het hotel 100 euro om zodat je na aankomst uit de voeten kunt. Een biertje kost nog geen euro dus je kan daarmee wel even vooruit… :slight_smile: Ga de volgende dag lekker uit eten op de strip in Kololi en wissel daar een paar honderd om. Alles in 1 keer levert een enorme stapel papier op. Niet handig misschien.
Wat restaurantjes, winkeltje in Bijilo betreft kan ik je niet verder helpen. Gewoon even uitvinden na aankomst. Velen pakken toch vaak een taxi naar Kololi om daar lekker te gaan eten en/of winkelen. Op de strip keuze uit vele restaurantjes en het leven op straat zorgt voor een leuk uitzicht tijdens het eten. Spreek wel een prijs af vóór vertrek en laat je niet bedonderen!

Groetjes,
Erwin

Bedankt Erwin voor je snelle reactie, ik zou graag nog van je willen weten of ik een wereldstekker nodig heb want dan moet ik 'm nog even snel gaan kopen!
Omdat het voor mijn man en mij de eerste keer Gambia wordt hebben we half pension bijgeboekt want er is/was niet echt bekend of er in de buurt restaurantjes zijn en er werd ons verteld dat we 's avonds beter in het hotel konden blijven! daarom hebben we half pension bijgeboekt, maar ik begrijp dat we dat beter niet hadden kunnen doen!
Ook als ik nu het forum lees, hadden wij ook beter een maandje later kunnen gaan i.v.m. het regenseizoen en de vochtige warmte, koelt het 's avonds eigenlijk snel af?? maarja misschien voor volgend jaar iets beter ons huiswerk gaan doen!
Groetjes Janneke.

ps. dus wij kunnen dan nog beter in het hotel geld omwisselen dan op de luchthaven?

Een wereld stekker heb je in principe niet nodig.Gewoon met een balpen even opzij schuiven en de stekker er in.Het is een mooi en gezellig hotel,ook het eten is er goed en de kamers ruim.Soms zitten er apen op de daken wat een leuk gezicht is.Ik wens jullie een hele fijn vakantie.

1 like

Nog even ter aanvulling.Je kan rustig s’avonds uit hoor er zijn veel restaurantjes in de buurt en als je het te ver vind met een taxi.Kost 2x niets.Kijk wel of je een groen/gele taxi hebt want de groene betaal je meer.Het zal ong. 25 dal. naar de Senegambia strip zijn.Het is ook te lopen.En de tijd,het is er nu heerlijk.Ik zelf vind dit de beste maand.Wij mogen volgende week weer Yippy.'s Avonds koelt het niet erg af.Dat komt pas eind Nov.

Hoi Janneke,

ja, half pension is inderdaad zonde. Juist het eten buiten het hotel is zo leuk en gezellig in Gambia. En wil je er een taxi voor naar het gezellige Senegambia strip voor nemen, het kost je inderdaad vrijwel niets. Zoals Tilly al zegt, 25 dalasi en voor een euro heb je momenteel 40 dalasi (hele gunstige koers nu!)
Dus reken maar uit.
Maar dat moet jullie niet beletten om eens uit eten te gaan natuurlijk! Voor minder dan 20 euro eet je met z’n tweetjes. Lekker doen dus.
Wat gunstiger is, wisselen op het vliegveld of hotel, weet ik niet. In de wisselkantoortjes en sommige banken krijg je momenteel tussen de 38 en 40 dalasi op een euro. Bekijk het ter plekke even en wissel de eerste keer gewoon niet teveel om. Je kunt de volgende dag altijd nog op zoek naar een betere koers.
Het zal nu zowel overdag als ook 's avonds nog erg zweten worden. Afkoelen doet het nu nauwelijks! Ook een flinke bui, 's avonds, 's nachts of in de ochtend zal je gaan meemaken. Begin oktober is nog een beetje twijfelachtig wat weer betreft. Vanaf november mag de enkele bui die in die maand nog valt niet veel betekenis meer hebben…
Gewoon niets van aantrekken dat je zweet. Veel Gambianen ruiken ook niet zo heel fris hoor, haha…
Gewoon lekker voldoende Julbrew drinken, Gambia’s eigen bier

http://beerbeer.org/image/2009/fun/beer-world/Gambia.jpg

Groetjes,
Erwin

Nogmaals bedankt Erwin en ook Tilly voor de supersnelle reactie en info.
Ik ga zeker ook mijn Gambia-ervaring hier vermelden als ik terug ben, ik ben er helemaal klaar voor!
Alle info blijft natuurlijk nogsteeds welkom.
Tilly ook jij voor volgende week een fijne vakantie :vak02:
Groetjes Janneke.

Het is een fantastisch hotel, we zijn er afgelopen zomer geweest en gaan in februari weer terug. De kamers zijn mooi groot en schoon. Fijn zwembad en de zee voor de deur. Een wereldstekker is niet nodig.

Je kunt naar de strip lopen maar we namen altijd een taxi. Geniet van je verblijf