9 dagen naar Gambia half september 2011

Ja lieve mensen het begint nu toch wel echt dichtbij te komen. Eind volgende week vertrekken we dan echt voor de allereerste keer naar Gambia.
De vaccinaties al gehad en volgende week beginnen met de malaria tabletten.

We hebben er echt zin in!! :zon02:

We hebben wel een paar vraagjes,

*We verblijven in het Ocean Bay hotel, in een appartement, kan iemand zijn ervaringen vertellen over het Ocean Bay hotel. Is het bijvoorbeeld verstandig een klamboe mee te nemen, of zijn die daar al aanwezig

*Waar kun je je het beste je euro’s inwisselen op het vliegveld in het hotel of bij een bank in het plaatsje Bakau.

*We willen ook graag dingen menemen voor de mensen en kinderen daar. Heeft iemand tips, ik begreep dat ze op de schooltjes heel blij zijn met schriftjes en kleurpoltloden.

*Ook andere handige informatie vernemen we graag

Alvast vriendelijk bedankt voor uw informatie.

Groetjes,
Ronald en Jeanette

Hallo Ronald en Jeanette.
Het hotel is prima, geld kun je het beste wisselen in Senegambia daar zijn heel veel wisselkantoren daar ben je zo met de taxi van te voren een prijs afspreken. Als ik jullie was zou ik kontant geld mee nemen pasjes en banken werkt niet echt. Als jullie nog dingen willen zien kan ik jullie het telefoon nummer geven van een betrouwbare taxi chauffeur hij laat je alles zien hij is erg aardig en niet opdringerig.Hij heeft ons in Januari erg veel laten zien was erg leuk hij doet ook dingen voor Travelpoort. Zouden jullie eventueel voor mij een uiteraard open brief met onze overgebleven Dalasi voor hem mee kunnen nemen?

Groetjes Rinskje

Hallo Rinskje,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ja waren we al bang voor dat de bankpasjes niet zo zouden werken. We nemen wel een Visa card mee, daarmee zou het toch wel mee moeten lukken. Ook nemen we natuurlijk contant geld mee.
We hebben zeker interesse in het telefoonnummer van deze betrouwbare taxichauffeur.
Natuurlijk willen we dat voor je meenemen en aan hem overhandigen.
Ik zal even voor het verdere contact met elkaar mijn emailadres erbij zetten, dat is: ronald.riesen@zonnet.nl

Groetjes,
Ronald

Beste Ronald en Jeanette,

Wij gaan 17 oktober voor de vierde keer naar Gambia, waarvan twee keer naar het hotel Kombo Beach en afgelopen jaar in het hotel Ocean bay.
Ocean bay hotel is een super hotel, schoon en netjes.
Het personeel is heel aardig en lief, en een fooi doet wonderen, maar dat is algemeen bekend.
Buiten het hotel is het lekker rustig, en op het strand is bewaking, ook lopen er op het strand fruitmeisjes die met lekker vers fruit bij je langs komen.
Mocht u nog wat willen weten over bijvoorbeeld een taxi die ook heel veel van het land weet en tevens een super gozer is, of als u man van vissen (met een hengel) houd laat hij mij dan een berichtje sturen daar kan ik hem veel over vertellen.
Je geld kan je inwisselen bij het hotel, als je het hotel uitloopt ga je rechts af en na 100 meter links zie je 2 of 3 wissel kantoortjes, je moet wel afdingen lukt altijd.

mvg, jan en Petra.
bel@home.nl

Beste Jan en Petra,

Sorry voor de late reactie, maar hier dan toch nog een berichtje van ons.
Allereerst bedankt voor jullie berichtje daar kunnen we wel wat mee. Ja idd een fooi doet wonderen en dat gun ik deze mensen ook van harte hoor, ze verdienen natuurlijk maar erg weinig in Gambia. Vandaar dat weook wat spulletjes, we zitten denken aan schriften, pennen en kleurpotloden, mee te nemen voor de schooltjes daar.
Zo gaan jullie al voor de 4e keer naar Gambia, dan moet het jullie daar erg goed bevallen. Wij dus voor de eerste keer, ik denk dat we onze ogen zullen uitkijken daar. Ja wij zijn geen vissers maar een excursie wilen we wel maken om iets van het land te zien.
Bedankt voor jullie tip mbt het geldwissel kantoortje. Ga ik zo even kijken wat de koers is, op dit moment. Zo en vandaag beginnen de koffers te pakken. Want we vliegen morgenochtend al om 09.25 uur weg van Schiphol, en je moet er 3 uur van te voren inchechen hé.

Groetjes,
Ronald en Jeanette

ff een vraagje hoeveel betalen jullie voor de malariapillen ??

grts karina

Kijk wel uit met wisselen.Een vriend van ons kreeg op de bank meer dan in de wisselkantoortjes.En malaria tabletten zitten vaak bij de verzekering.Als je ze moet kopen kan je ze beter in Gambia kopen.Dit bij de Kairaba apotheek bij Bamboe.Iedereen weet die wel te vinden.Veel plezier in Gambia en een goede reis.