even een vraagje, toen wij maandag bij de travel clinic:wereld:, waren werd ons geadviseerd om een travel kit mee te nemen, dit voor geval van nood bij evt doktersbezoek of erger nog een ziekenhuisopname, Deze travel kit bevat injectienaalden etc. dit omdat naar zeggen daar het nogal eens voorkomt dat men geen schone naalden gebruikt. is dit waar,
,of een broodje aap verhaal. wat doen jullie??? en moet ik zo’n geval aanschaffen?? als het beter is doe ik dat natuurlijk want wat is nu 16,00 euro op een hele vakantie. Maar dan kom ik gelijk bij mijn volgende vraag krijg je er geen problemen mee bij de doane, want er zit wel een doktersverklaring bij maar in hoeverre doen ze daar iets mee?
Een travelkid is nooit weg:)
Na enkele keren een lokaal hospitaal te hebben bezocht (voor malaria :frown:) en volgens kenissen die hier in hospitaals werken, gebruikt men hier altijd schone naalden tegenwoordig.
Je komt zonder problemen door de douane hier, met doktersverklaring. Op de luchthaven van vertrek kan men verzoeken om de travelkid in de koffer te vervoeren omdat het om scherpe voorwerpen gaat, vraag dat even na.
ik was zeker van plan om de travelkit in de koffer te stoppen inverband met zoals je al zegt de scherpe voorwerpen.
Ik had er eentje bij me. Achterlaten daar. Net als de overgeschoten malariapillen die we toch maar niet meer gebruikt hebben na een week.
Overigens gebruiken ze bij een malariatestje een schoon prikkertje bij de dokter en in het ziekenhuis.
En schone injectienaalden in geval van malaria :disgust:
Diabetici mogen met doktersverklaring trouwens wel (insuline)spuiten meenemen in de handbagage.