Transsiberie/Mongolie Express

Hallo allemaal, Ik (vrouw, rond de 40, Noord-Holland) ben opzoek naar 1, maximaal 3, reisgenoten om samen in September (evt Oktober) ruim 3 weken een reis te maken met de trans Siberië/Mongolië Expres. Dit staat al heel lang om mijn lijstje. Georganiseerde reizen vind ik erg duur en het lijkt mij ook leuk om dit eens zelf te doen met gelijk gestemde (n). Vliegen op Moskou (evt Sint Petersburg en dan met trein naar Moskou) dan de trein - en onderweg uitstappen in de verschillende plaatsen - en uitkomen in China. Zelf ben ik actief / low budget (met wel af en toe wel wat luxe) en gezellig. Ik geniet van reizen. Wie heeft hier ook zin in? Liesbeth

Is dit niet een zeer kostelijke treinreis?

Dat klopt, het is niet de goedkoopste treinreis. Met low budget bedoel ik bv in een hostel slapen ipv hotel als je niet in de trein slaapt.

Hallo Liesbeth,

Mijn plannen voor september zijn ook Transmongolië express. (Vanaf de tweede week van september ongeveer). Ik ben 31 jaar, vrouw, voorsteltopic geeft wat meer info als je wil :).

Alhoewel ik nog niet mijn planning exact weet, en ook wellicht geen vaste reisgenoot kan/wil zijn, is het wellicht leuk om wat uit te wisselen over plannen? Mocht je dus ook ruimte voelen om misschien alleen een deel mee te maken met een reisgenoot, dan laat het maar weten.
Ik ben er in elk geval niet tegen om een deel van de reis met iemand op te trekken. Ik heb overigens wel wat langer de tijd, want ik ben sowieso van plan om 2-3 weken in Mongolie te blijven steken.
Wellicht klikt het en kunnen we wat overeenstemming vinden. Stuur me gerust een privebericht.

Kijk eens bij Tiara Tours, het valt echt reuze mee… Zeker als je kijkt wat je ervoor krijgt( de geweldige ervaring)

1 like

Haallo Winde, Dank je wel voor je reactie, ik zal je een prive berichtje sturen.

Hoi. Ik heb een boek uitgebracht over deze reis. Wellicht kan je er wat mee. Het is een leuk reisverhaal. Het is sinds een poosje uit.
Via mij kan je hem met korting ontvangen Gesigneerd als je het leuk vind. Het is echt een leuk verhaal. En verkoop er regelmatig wat omdat er vele mensen zijn die het leuk vinden er een verhaal over te lezen. Hoor het graag van je. Je kan mailen naar pebbles267@hotmail.com

Hoi hoi, Ik heb een mooi boek over deze reis uitgebracht. Ik zal alles zelf organiseren. Heb ik ook gedaan. Wel wat werk maar het is goed te doen. Dit bespaard je heel veel geld. Je kan me een mailtje sturen en als je interesse hebt in een leuk geschreven reisverhaal (gesigneerde versie) kun je met korting van me ontvangen! Alvast heel veel plezier. En voorpret is al het mooiste om te hebben. Succes alvast! Groetjes

Hoi Liesbeth. Ik heb deze reis ook gemaakt. Maar alles zelf geregeld en sliep bij gastgezinnen. Neem maar eens een kijkje op mijn site. www.debpacker.nl of als je interesse hebt in een leuk boek.Groetjes

Bedankt voor de suggestie! Ik ga er even naar kijken

Bedankt voor de suggestie! Ik ga er even naar kijken