Transsiberian railway, china, tibet, nepal, bangladesh, Noord-India

Ik (23, v) ben van plan om eind november naar Moskou te vliegen en vanaf daar met de transsiberian railway door Mongolie naar China te reizen. Vanuit China staan dan in vier maanden de volgende landen op mijn verlanglijstje: Tibet, Nepal, evt. Bangladesh en Bhutan en Noord India. Voor 300 euro kan ik dan eind maart terugvliegen naar Nederland. Mijn reisgenootje is helaas aangenomen voor een buitenlandse universiteit en moest afhaken. Nu ben ik op zoek naar een leuke reisgenoot (m of v). Ik heb zelf veel gereisd (is een soort van verslaving geworden) en ga eigenlijk altijd op de bonnefooi, niets regelen van tevoren en gewoon lekker voluit genieten van de vrijheid van reizen. Mijn ervaring is dat je juist zonder te plannen de meest leuke dingen meemaakt. Ik ben avontuurlijk ingesteld (trektocht op zijn tijd e.d.), maar ook gek van andere culturen, religies en zoveel mogelijk contact met de bewoners van het land en mooie natuur. Kortom, een voor een goede mix uit de lonely planet kun je mij wakker maken. Belangrijk vind ik op reis dat je maximaal flexibel bent, lowbudget en als het tegenzit hier met humor en inlevingsvermogen op kunt reageren.

Lijkt het je wat om deze fascinerende landen te bezoeken? Reageer dan op deze post en wie weet…!

Groetjes Margot

Hoi Margot,

Klinkt zeer leuk als ik zo je bericht lees. Helaas voor mij ietsjes te vroeg omdat het een dure reis is en daarvoor geld moet sparen.

Máár, ik ben zelf van plan om volgend jaar rond deze periode te gaan reizen. Om precies de redenen die jij zelf al schrijft wil ik volgend jaar voor het eerst gaan reizen, low budget. Bijvoorkeur ook met de TME/TSE naar China om van daar uit verder te kijken om die regio af te reizen. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe je (low budget) reizen voor een langere periode regelt. Dus met hoeveel geld kun je rondkomen, waar moet je allemaal op letten e.d… Nu barst het van de informatie op internet maar eigenlijk hoor ik dit liever uit de eerste hand waarbij ik ook nog eens eventueel vragen kan stellen die bij me op komen.
En als ik zo jouw berichtje lees heb jij al aardig wat ervaring opgedaan met backpacken, dus is het mogelijk als wij via de email met elkaar verder praten hier over?

Alvast bedankt.
Remco

Hey remco,

Leuk dat je reageert, jammer dat je pas volgend jaar gaat. Ik vind het prima om te mailen over low budget reizen. Misschien is het handig als je me even je emailadres mailt en wat je precies wilt weten.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit zijn de landen waar ik reiservaring heb en waar ik je misschien wat meer over kan vertellen: Indonesie, Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos, Maleisie, Singapore, Peru, Bolivia, Argentinie, Chili, Ecuador, Brazilie, Uruguay, Paraguay. Verder ben ik tot dusver ook nog niet geweest.

Ik hoor het wel en groetjes Margot

wat?

Hai

Ben een tijdje weg geweest (van internet) dus zie nu pas je berichtje…
Maar werken om de reis te betalen lijkt me ook wel wat, Australië schijnt daar goeie mogelijkheden in te hebben. Wanneer ben je van plan om te gaan?

Sorry dat ging verkeerd.
Hai Margot. Ik wil in November ook richting Azie. Mijn naam is Sanne (v) en ben 22 jaar. Ben gek op reizen en avontuur en ben overal voor in. Ook houd ik niet van een pessimistische instelling…even je schouders eronder en weer verder. Gelukkig ben ik niet iemand die snel bij de pakken neer gaat zitten. Ik heb de belangrijkste voorbereidingen al getroffen behalve een ticket. Ik wil graag per dag zien wat er op mijn pad komt en openstaan voor verrassingen. Bhutan heb ik over gelezen en lijkt me geweldig.

Nou als je nog op zoek bent bied ik me bij deze aan om een keer samen plannen uit te wisselen.

Groetjes Sanne
[EMAIL=“sannegroen88@hotmail.com”]sannegroen88@hotmail.com

voorheen was het de bedoeling dat ik ongeveer eind junie wou vertrekken, maar ik heb nu eerst andere dingen waar dat weer vanaf hangt.
het is voornamelijk geld sparen dat me ophoud, en ik wil niet alleen vertrekken. ik wil er zeker van zijn dat ik een reisgenoot heb.
noem me onzeker, maar ik wil gewoon niet alleen vertrekken. :o

Geld is dus ook het voornaamste dat mij ophoudt, ik probeer een flink bedrag te sparen voordat ik weg ga. Ik probeer wel zoveel mogelijk onderweg te werken en zo mn reis bekostigen, maar je moet ook een back-up hebben voor magere tijden zeg maar. Maar sparen is een beetje lastig in NL.

het is ook zo, als je wilt werken in het buitenland dan moet je een minimaal bedrag op je rekening hebben staan anders krijg je niet eens een werk vergunning.
ik wil in australie werken omdat dat daar nogal goed te doen is (schijnt)
maar dan moet je minimaal 3400 euris hebben zodat je jezelf kunt onderhouden als je geen werk hebt.
ik ben van plan oom 5000 euries te sparen puur als backup en dus voor die vergunning.