:vak01::vak01:Droom jij hier ook van en spreekt het volgende jou aan…?
Met de transmongolie express van Moskou naar Peking reizen.
Tussendoor een paar stops en bijvoorbeeld een overnachting in een Ger bij een Mongoolse familie?
Genieten van de ontzettend mooie route en het begin van een unieke reis…
Na een aantal weken China, Tibet/Nepal te hebben doorreist, verder reizen naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisie.
Na deze prachtige landen te hebben ontdekt weer door naar Australie, Nieuw Zeeland en Zuid/Midden Amerika.
Dit is globaal een beetje wat ik heel graag wil bezoeken. Nu heb ik geen vaste route geplant aangezien er tijdens het reizen vast nieuwe ideeen en tips van andere reizigers/locale bevolking opgedaan worden. En misschien heb jij nog een leuk idee/aanvulling.
Stel, het bevalt zo goed in een strandhut ergens in Thailand, waarom dan niet 3 weken daar verblijven ipv 3 dagen?
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Hanneke, 25 jaar, werk nu in de jeugdhulpverlening en droom al heel lang van zo’n gave reis.
Om deze reis waar te maken ben ik al een aantal maanden hard aan het sparen en is het plan om in september/oktober 2008 te vertrekken. Zodat ik een ruim reisbudget bij elkaar heb gespaard. Mijn plan is tot nu toe om ongeveer 6 maanden te reizen, maar kan altijd iets langer worden.
Graag wil ik low budget reizen, dus denk aan verblijven in hostels, familiepensions, hutten etc. Gebruik maken van bus/trein/boot. Dit lijkt mij de leukste manier om ook in contact met medereizigers en de locale bevolking te komen.
Daarnaast houd ik graag de ruimte in mn budget om ook gezellige kroegjes te bezoeken, locale feesten, drankje bij het kampvuur en gave jungle/boot of bergtochten te maken. Of een geweldig eiland te bezoeken waar de prijzen 2 keer zo veel als in het westen zijn.
Spreekt dit jou ook aan en ben je ook avontuurlijk en flexibel ingesteld en gebruik je ook je gezonde verstand?
Laat dan wat van je horen en wie weet kunnen we samen wel een hele gave reis maken.
Ik hoor van je,
Groetjes Hanneke