Op een avontuurlijke manier de wijde wereld intrekken. Wie durft!

:vak01::vak01:Droom jij hier ook van en spreekt het volgende jou aan…?

Met de transmongolie express van Moskou naar Peking reizen.
Tussendoor een paar stops en bijvoorbeeld een overnachting in een Ger bij een Mongoolse familie?
Genieten van de ontzettend mooie route en het begin van een unieke reis…

Na een aantal weken China, Tibet/Nepal te hebben doorreist, verder reizen naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisie.

Na deze prachtige landen te hebben ontdekt weer door naar Australie, Nieuw Zeeland en Zuid/Midden Amerika.

Dit is globaal een beetje wat ik heel graag wil bezoeken. Nu heb ik geen vaste route geplant aangezien er tijdens het reizen vast nieuwe ideeen en tips van andere reizigers/locale bevolking opgedaan worden. En misschien heb jij nog een leuk idee/aanvulling.

Stel, het bevalt zo goed in een strandhut ergens in Thailand, waarom dan niet 3 weken daar verblijven ipv 3 dagen?

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Hanneke, 25 jaar, werk nu in de jeugdhulpverlening en droom al heel lang van zo’n gave reis.

Om deze reis waar te maken ben ik al een aantal maanden hard aan het sparen en is het plan om in september/oktober 2008 te vertrekken. Zodat ik een ruim reisbudget bij elkaar heb gespaard. Mijn plan is tot nu toe om ongeveer 6 maanden te reizen, maar kan altijd iets langer worden.

Graag wil ik low budget reizen, dus denk aan verblijven in hostels, familiepensions, hutten etc. Gebruik maken van bus/trein/boot. Dit lijkt mij de leukste manier om ook in contact met medereizigers en de locale bevolking te komen.

Daarnaast houd ik graag de ruimte in mn budget om ook gezellige kroegjes te bezoeken, locale feesten, drankje bij het kampvuur en gave jungle/boot of bergtochten te maken. Of een geweldig eiland te bezoeken waar de prijzen 2 keer zo veel als in het westen zijn.

Spreekt dit jou ook aan en ben je ook avontuurlijk en flexibel ingesteld en gebruik je ook je gezonde verstand?
Laat dan wat van je horen en wie weet kunnen we samen wel een hele gave reis maken.

Ik hoor van je,

Groetjes Hanneke

Hoi Hanneke,

Dit komt wel heel dicht in de buurt bij de plannen die ik op dit moment heb, maar die staan voor eind 2010. Dan kun je dus nog even sparen :slight_smile: Maar… 6 maanden lijkt me wat kort als je ergens onverhoopt drie weken wilt blijven in plaats van drie dagen. Ik wil dan uiteindelijk eindigen in Tasmanië en dacht aan een maand of vijf. Per trein naar Moskou en voor je met de nodige tussenstops (Baikalmeer, Gobi-Tour) in Beijing bent, ben je al zeker drie weken verder.
Ik hoor graag van je.

Groeten,

Jan

hey goede plannen!!

heb ik in sept 2007 ook gedaan
van st petersburg naar lhasa met de trein, gestopt in moskou, irkutsk, mongolie en peking
daarna via everest naar nepal en ff vakantie op thailand
daarna ben ik naar huis gekeerd

sept is dus cker een goede periode en tis idd een week of 3 met alle stops.
voor vragen of ideeen, stuur maar een berichtje
kijk op mn log voor mijn reisverslag!! veel plezier met reis plannen maken!

klopt. mooie reis.
Ik heb de transsiberie express gedaan tot peking - HK - vietnam - cambodja - laos en thailand.

Trouwens, 6 maand voor jou gehele reis is VEEL te kort.

dat denk ik ook wel
denk dat 4 tot 6 mnd mooi is voor de trans- en zuid oost azie
en dan nog een x aantal maandjes downunder en dan door naar latino-continento

Jan, Bloem en Sjaak,
Heel erg bedankt voor jullie reacties alvast!

Jan, Toch wil ik graag deze reis rond oktober 2008 al starten! Maar misschien kunnen we wel ideeen en tips uitwisselen en elkaar een beetje op de hoogte houden.Ik begrijp dat je ongeveer een maand of 5 in Tasmania wil verblijven? Dat is ook gaaf zeg!

Bloem en Sjaak, ik heb op jullie weblogs gekeken en wat mooi zeg! Zo begint de voorpret alvast een beetje.
Naar jullie reacties te horen is 6 maanden erg kort. Als ik andere reisverhalen lees en weblogs bekijk, denk ik dat je inderdaad meer tijd nodig hebt. Het is natuurlijk ook zelf wat je ervan maakt, maar ik wil niet alleen bezig zijn met reizen van hot naar her. Ook om voor langere tijd op een plek te blijven lijkt me veel leuker.
Denk dat ik er maar een aantal maandjes aan vast ga plakken.

Heeft er iemand trouwens tips hoe je op de leukste (en voordelige) manier door Tibet en Nepal kan reizen? (ik heb geen rijbewijs)

Ik zat te denken om via de himalaya express daar heen te gaan. Is dit echt zo’n hoog traject? Weet iemand de voor en nadelen hiervan?

Kortom, alle tips zijn welkom en adresjes voor bv vrijwilligerswerk ook. Zag dat er ook vrijwilligerswerk in Nepal is via www.stichtingregenboognepal.nl > Toch vragen ze daar vrijwilligers voor langere tijd. (dan denk ik aan minimaal een half jaar) Kan me ook wel voorstellen.

En natuurlijk mensen die ook een reisgenoot zoeken, voor een deel van de reis om bijvoorbeeld samen te starten of de volledige reis, laat maar horen

Groetjes van Hanneke

Hoi Hanneke,

Uiteindelijk wil ik in Tasmanië eindigen, dus niet vijf maanden blijven, maar dat zou ongeveer de duur van de gehele reis worden. Ik ga proberen je een privebericht te sturen om ideeen en zo uit te wisselen.

Groetnis,

Jan

Hej Hanneke!

ik kan me totaal vinden in je plannen (transmongolië, trein naar lhasa, cambodja) en je profiel van reisgenoot (flexibel, positief, enthousiast)

ik ben zelf van plan in augustus/september te vertrekken richting azie t/m december/januari… dus misschien kunnen we deels samen reizen?

zou leuk zijn om ideeen uit te wisselen! ik ben 27jaar: verpleegkundige, student sph en werkzaam in een filmhuis. ik kan niet wachten om weer naar azie terug te gaan, ben tnt in sri lanka, china, birma en indonesie geweest. de mensen, de manier van leven, de cultuur en natuur laten mij iedere keer weer zo genieten van het reizen.

Groet,
Annemiek

Hoi Annemiek,

Heb je net een mail gestuurd!:slight_smile:

Zijn er nog meer mensen die ook rond oktober met de transmongolie express naar daarna Tibet in willen?
Ook allerlei tips/ideeen zijn welkom.

groetjes Hanneke

Zo dat klinkt wel heel gaaf! Ik zat net te zoeken hier of er mensen naar Zuid Amerika gaan (wil ook rond september weg) toen ik dit tegen kwam. Maar erg low budget is het niet denk ik wel? Ik ben momenteel nog bezig met mn opleiding en moet alles dus bij elkaar sparen met mn bijbaantje! Maar als ik jou verhaal zo lees krijg ik er meteen zin in ;)! Wat ben je van plan om uit te geven enz? Groetjes!

hey hallo!
dit is precies wat ik ook altijd al in gedachten had…
ben ook van plan om in september te gaan heb nu mijn huis te koop aangeboden om deze reis te maken!
ben in december een maand in thailand geweest en wil nu niks liever dan reizen! echt leuk om om je plannen te horen! dit wordt in ieder geval de reis van je leven! als het je leuk lijkt kunnen we wel contact houden, en uiteindelijk misschien wel samen gaan reizen, oja ik ben yoran 24 jaar oud

groetjes en hoop van je te horen

Klinkt helemaal geweldig!
Jammer dat je niet een jaar later gaat, dan had ik wel mee gewild.

Grz. Kim

Kim,

Waneer zou jij dan willen gaan? Mijn ideeen staan een stukje naar boven, ik weet niet of je dat gelezen hebt? Ik heb het gepland voor ongeveer augustus tm december 2010.

Groetnis,

Jan

Jaaa!! Klinkt super, ik bied me aan:) Zit er al een poosje aan te denken om een reis te gaan maken en bedacht vanochtend tijdens het sporten dat het nu ook gewoon tijd is daarvoor! Dus toen meteen maar even op Wereldwijzer.nl gaan kijken. Ik rond dit studiejaar m’n tweede bachelor af en het lijkt me geweldig om daarna te gaan reizen. Mijn ideeën waren eigenlijk om Zuid-Amerika aan te doen, maar waarom niet meteen meer continenten aan doen? Ik ben 24 jaar, heb Communicatie gestudeerd en doe nu een studie in de Kunsten. Flexibiliteit zou ik erg belangrijk vinden bij een dergelijke reis. Lijkt me leuk om ideeën uit te wisselen!

Groetjes Sarah

Hallo Hanneke,

Wat je allemaal verteld spreek mij erg aan!!! :wereld:
Zelf ben ik 22 jaar en studeer ik dit jaar af aan de pabo.

Ik wil meer avontuur in mijn leven en wil graag veel van de wereld zien!
Verder maakt mij het niet heel veel uit welke landen, het gaat mij meer om de ervaring!

Ik hoop wat van je te horen,

groetjes

Stephanie

Het is ook erg leuk om met meerdere mensen te gaan!

Groetjes,

Stephanie