Backpack reisgenoot gezocht Azie

Hallo allemaal

Ik zou graag ergens tussen juli en december met de TransMongolie Express willen reizen van Moskou door Mongolie na Beijing…
Dan zou ik paar dagen in Beijing willen verblijven en het Vredesplein bezoeken en de chinese muur lijkt me gaaf!..
En vanuit Beijing met de trein na Hanoi in Vietnam reizen om dan door te reizen in Vietnam, Laos,Cambodja, Thailand, en als het dan nog meezit wil ik graag Malaysie en Singapore meepakken om te bezoeken…

Mensen die er ervaring mee hebben en weten of dit mogelijk is in 3 maanden??

Hoor graag reacties!..

Je titel suggereert iets heel anders dan de vragen die je in je post stelt.

Mijn richtlijn is meestal een maand per land.

Als je in je eentje reist, sta je meer open voor nieuwe contacten en ontmoet je veel leuke mensen onderweg.

Ik heb de reis in omgekeerde volgorde afgelegd, dus van Thailand naar Moskou. Ik heb daar ongeveer 4,5 maand over gedaan. Thailand en Maleisië had ik al eerder bezocht, dus dat zit niet bij die 4,5 maand in…

Nu kun je beslist sneller reizen dan ik had gedaan, en als je meters wilt maken kun je best van Moskou naar Singapore reizen. Je moet je wel afvragen of je reis om de reis, of om plekken te bezoeken, mensen te ontmoeten en dingen te zien. Wil je dat laatste, dan moet je je tempo drastisch omlaag gooien!

Als je tijd hebt zou ik zeker ook in Mongolië rondreizen. Een mooi land. Met name een trip naar de Gobi van een week is een aanrader.

Zie ook m’n website: www.outofasia.nl