Reisgenoot(en) gezocht voor rondreis Azie - oktober tot maart 2009

Begin september vlieg ik met 2 vrienden naar Thailand om 3 weken met hun samen te reizen, daarna wil ik tot ong. maart 2009 rondreizen in Azie, en o.a. de landen Vietnam, Laos, Cambodja, Maleisie, India, Nepal, China (incl. tibet) aandoen. Voor de terugreis zit ik te denken aan de Trans-Mongolie Express met een langere tussenstop in Mongolie.

Ff een korte introductie van mezelf; ik ben 25 jaar en begin september studeer ik af aan de Erasmus Universiteit en voordat ik wil gaan werken heb ik al lange tijd de droom een half jaar door Azie te reizen. Ik ben 2 jaar terug 6 weken voor een rondreis in China geweest, deze reis is me uitstekend bevallen, vandaar de reis terug naar Azie om alles verder te gaan bekijken en verkennen.
Welke manier van reizen spreekt me aan? Mijn voorkeur gaat uit naar natuur, landschap, wat cultuur, met tussendoor leuke dorpjes of een keer een grotere stad bezoeken. Dus veel rondwandelen en rondkijken. Qua vervoermiddelen kies ik voor low-budget, dus trein, bus, etc., en overnachten in hostel / guest houses. Verder ben actief ingesteld, met een portie gezelligheid!!

Zijn er liefhebbers om gedeeltes mee te reizen?

Hoi,

Ik ben vanaf half sep t/m eind okt. in Nepal (wil in okt. een wandeltrektocht in de himalaya doen)
Misschien nog een stukje noord-India daar achteraan.
Nov/dec wil ik gaan reizen in Laos, Vietnam en Cambodja. (en Thailand)
De transsiberie express met stop in Mongolie staat voor mij al vanaf half aug. gepland
Weet niet of onze tijdsplanning in deze landen overeenkomt, zoja, dan hoor ik het wel. (het lijkt eerder of we precies de andere richting uit reizen, dus wellicht een meeting halverwege? :-))

Groetjes Afke (29)

Ik ben vanaf 3 november in Bangkok en reis dan een paar maanden in Azie. In ieder geval Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. De rest ligt nog niet vast en ligt ook een beetje aan tijd en geld :wink:

Van te voren ga ik eerst nog naar NY, Fiji en Sydney.

Groetjes Tamara

voor wie hyves heeft en onderweg nog wel wat contact met reisgenoten zoekt (of een reisgenoot vooraf wil regelen :-)):

azie2008.hyves.nl

Handig die hyves pagina, ik heb me zojuist aangemeld. Voor china zal ik nog wel enkele tips toevoegen.

@Afke: haha, idd ja, de landenkeuze is ongeveer hetzelfde, alleen dan in tegengestelde richting…:). Als ik jouw tijdpad op hyves bekijk is jouw planning al uitgebreider dan de mijne. Ik heb nu sinds een week een enkeltje naar Bangkok (was niet eerder mogelijk ivm studie) en voor nu ben ik me aan het verdiepen in de landen die ik wil gaan bezoeken. Dus qua volgorde zijn er nog wel aanpassingen mogelijk! Welke trektocht ga je doen in Nepal (Everest?)?

@Tamara: jouw plannen lopen wel iets meer gelijk met die van Afke …:slight_smile:

Groeten,
Martijn

Hoi,
ja handig he die hyve, heb je een beetje een overzicht wie er ook in Azie aan het backpacken zijn en (voor gedeeltes) reisgenoten zoeken.
Martijn, bedankt voor de tips. Helaas al een ander hostel geboekt, want een visumaanvraag is op dit moment nogal complex ivm de olympische spelen. Je moet alles van tevoren boeken en bewijzen aan de ambassade. Maar ja, zal ook wel een prima hostel zijn hoop ik, anders verkas ik alsnog…:slight_smile:
In Nepal wil ik denk ik het Annapurna circuit gaan doen. Wel het meest toeristische, maar ja, ook niet voor niets denk ik. Het moet 1 van de mooiste tochten zijn.
groetjes Afke

Ja, de visumaanvraag voor china is momenteel irritant he …:S. Nu begin ik dus in Thailand met 2 vrienden, het oorspronkelijke plan was een maandje china en daarna verder trekken door Azie. Alleen de woorden backpacken en visum komen op dit moment niet in 1 zin voor bij de chinese ambassade, erg jammer.
Vandaag weer enkele uren vanalles bekeken en o.a. ook over nepal. De trektocht Annapurna ziet er erg veelbelovend uit!! Afke, ga je deze vantevoren al via een organisatie boeken, of ga je dat lokaal nog regelen?
Een goede site met duidelijke overzichten en informatie die ik tegen kwam is Wandelvakantie Nepal | HT Wandelreizen .

Groeten,
Martijn

Ik wil het ter plekke gaan regelen. Is goedkoper en maakt het ook wat flexibeler.
Zelf zit ik vanaf 14 sep. in Nepal, dus wil de tocht zo eind sep/begin okt lopen.
Ik weet niet hoe jouw planning is, maar de beste maanden om zo’n tocht in Nepal te doen zijn oktober en november.
(of maart april)

Ja, de informatie over de beste reisperiode kwam ik gisteren ook enkele keren tegen. En dan is mijn landenvolgorde niet echt logisch meer, dus heb ook ff gekeken om vanaf Bangkok naar Kathmandu te vliegen (zo rond 1 okt), om vanaf daar de reis te vervolgen. Wel wat prijzig, maar is mogelijk met 1 tussenstop. In dat geval kunnen we misschien in Nepal meeten, ipv India … :slight_smile:
In maart wil ik namelijk weer terug naar Nederland gaan.

Hallo allemaal, ik ga ook die periode naar dat gebied!
Ik wil vanaf november tot maart rondreizen in thailand, laos, cambodja en vietnam (en evt. myanmar afhankelijk van de situatie daar). Ik heb nog niet echt een reisschema, heb net 4 jaar gestudeerd dus heb wel even genoeg gepland. :slight_smile: Ga alles lekker op me af laten komen.
qua reizen kan ik me helemaal vinden in martijns omschrijving: veel ondernemen, goedkoop reizen, relaxt, feestje, wandeling (trektocht), etc etc etc.

Ik heb nog niet echt veel gereisd en nog nooit alleen, en zou het daarom fijn vinden om zeker de eerste tijd (dagen) niet overal in mn eentje aan te komen. Ik hoef niet persé die 5 maanden met iemand vol te maken, maar zo lang het leuk is is het leuk en daarna zien we wel weer verder.

over mij: 22 jaar (23 tegen die tijd), afgestudeerd socioloog (ja ben heel sociaal ;)), woon nu in utrecht, afkomstig uit brabant. Nog niet veel gereisd, deel van europa gezien, en stukjes midden-oosten. Maar nog nooit alleen weggeweest.

@tamara:
Ik land ook op 3 november op bangkok (china air) en de landen die ik wil zien zijn dezelfde als die van jou! Zie ik daar een match? :wink: Ik vlieg in principe op 31 maart weer terug. Misschien kunnen we elkaar in elk geval een beetje op de hoogte houden van de voorbereidingen?

Groetjes Anouk

@anouk, gezellig :), iemand meer die oorspronkelijk ook uit brabant komt :P, en idd, steeds meer reizigers naar dat gebied, ik zag zojuist ook al andere actuele topics over azie voorbij komen. De hyve azie2008.hyves.nl is mischien ook wel handig voor jou?
Jouw plannen en manier van reizen klinken ook goed en komen ook (deels) overeen met anderen in dit topic. Ook jouw motto dat je niet perse 5 maanden met iemand hoeft vol te maken, maar zo lang het leuk is, vind ik wel oke. Tenslotte is het ook ieders eigen reis :), maar tuurlijk is het leuk om tussendoor contact te hebben met anderen (nederlanders).

Ik vind het prima om elkaar verder op de hoogte te houden; behalve dit forum en hyves is mailen ook prima, mijn mailadres is martijnvdvelden@gmail.com.

@ martijn. Leuk nog een brabo :stuck_out_tongue: altijd gezellig. Heb je al enig idee wanneer je waar bent? of ga je dat daar wel zien? Ik land in elk geval op 4 november in BKK en wil dan eigenlijk vrijwel meteen ófwel naar het zuiden gaan en daar even acclimatiseren ófwel naar het noorden. Bangkok doe ik denk ik op het laatst of ergens tussendoor. dus mocht je rond die tijd ergens in thailand zijn: laat het gerust even weten.

oh en dat geldt natuurlijk ook voor de anderen! lijkt me leuk om wat mensen van hier te ontmoeten. Bovendien heb ik nog nooit alleen zolang gereisd en heb ook eigenlijk geen idee van de voorbereidingen. de ene dag wil ik alles meenemen dat ik ook maar eventueel nodig kan hebben (bergschoenen, slaapzak etc etc etc) en de andere dag denk ik: acht gewoon t-shirtje, fijne broek, gympen. rugzakkie op en gaan, zie dan daar wel wat er komt. Alles is vast gewoon te koop/huur etc. Ik vind het maar lastig hoor. Daar komt bij dat ik echt ontzettend hebberig wordt van alle mooie outdoorzaken en spulletjes :smiley:
Dus mocht er iemand zijn die hetzelfde heeft: misschien even overleggen?

ben inmiddels lid van de azie2008 hyve, dus ook daar te vinden :wink: (en scriptie aant schrijven dus 24/7 te bereiken via e-mail. :wink:

Globaal is nu mijn landvolgorde / reisplan alsvolgt, na wat leeswerk afgelopen week:

• 8 sept. - begin okt. thailand
  • nepal
  • half november: india
  • (myanmar)
  • laos
  • cambodja (eventueel tussendoor malaysia, bijv. via thailand)
  • vietnam
  • rond februari: china - macau - tibet
  • mongolie
  • rusland

Begin november ben ik niet in Thailand, denk ik zo, misschien een meeting in Laos, eind november?
Succes met de scriptie!!

He!
Ik zit op het moment in Maleisie en heb net twee maand backpacken in Thailand erop zitten! Ik ben van plan rond december ong 2 maand naar Indonesie te gaan, en dan naar Vietnam en misschien Cambodia en Laos. Ik wil ook heeel graag met de Transmongolie terug, moet alleen even kijken of dat budgettair gezien haalbaar is…
Misschien is het leuk om te kijken of we ergens ong tegelijk in ong hetzelfde land zitten? haha. Voeg me anders gerust toe op MSN: groteteen33@hotmail.com

Hej allemaal.
eind oktober kom ik aan in thailand en wil ik rondreizen in thailand, laos en vietnam. Volgorde staat nog niet vast.
Ik ben een meid uit zeeland van 21 jaar die intussen al iets meer dan een maand aan het rondreizen is in Indonesie.
wat een mooie ervaring… de lieve mensen, de natuur en de cultuur.
Ik ben zelf low budget aan het reizen.

Over de terugreis denk ik er over naar omnaar nieuw zeeland te gaan of de transberie express te nemen.

Ik wil terug rond februari 2009 maar ook dat kan verlengd worden;)

mn email is:larisa0160@hotmail.com
larisa1987.hyves.nl

totspreeks.

groetjes larisa

Hoi neefje,

Wij zitten ook bijna in Thailand; we zijn er over een klein weekje. Op dit moment zitten we in Laos.
Misschien leuk om in Thailand ergens ff samen een biertje te doen?

gr.,

Arjan