Kan iemand mij vertellen wat de beste transfer verbinding is tussen HCMC en Sumatra (medan) of Jakarta… alle andere tips zijn erg welkom! Is het realistisch om in 3 weken de afstand te doen tussen Medan en Bali?
Hi poire3,
Je kan het doen van Medan naar Bali in 3 weken, maar kien het goed uit. Ik persoonlijk zou meer tijd nemen. Overland deze route doen, neemt als je meer tijd neemt minder stress met zich mee.
Ben je er bekend, spreek je de taal, ken je de gewoonten. Dan is dan is dat in je voordeel. Hoe regel je het transport…Ga je zelfstandig met een paar mensen, vlieg je Padang Jakarta, of Padang - Yogyakarta of ga je een stuk met de Pelni via Tanjung Priok?
Java is zeker een gedeelte dat tijd op gaat slokken. Je komt allemaal andere dingen tegen die de reis kunnen vertragen (overstromingen, stakingen vanwege de BBM; gebeurd regelmatig op Java) Yogya; ik weet niet wat je allemaal wil gaan doen; de vulkanen…natuurlijk de Borobudur, een theeplantage oid. De Jln. Malioboro in Yogya, het Kraton, Prambanan, dan richting het oosten naar de Bromo, en op de kapal naar Bali…
Voor Java ga je overland van Medan naar Padang…via Berastagi, Prapat, Danau Toba, Bukittinggi…
Het is een hele afstand; bijna 2000 km wat je in drie weken wil gaan doen, als je het doet doe het dan met een goede tijdsplanning, en houdt er rekening mee dat het eea er anders aan toe gaat dan in Nederland.
Tijd is rubber (jam karet)
Kijk even bij de nationale feestdagen, het overzicht wat ik gepint heb hier op het forum. Bij Nationale feestdagen in Indonesie ligt alles plat, en kun je bv niet vliegen! het zou nl maar zo kunnen dat er een feestdag in jouw reisplanning valt.
Groetjes
Dank je wel voor je snelle reply !! Ik ga eerst samen met een vriendin naar Vietnam en zij vertrekt weer terug naar NL zodra we in Ho Chi Mingh City zijn (vietnam) Mijn vader komt dan overgevlogen vanuit NL om het 2de deel te doen. We zijn nu dus aan het kijken naar de mogelijkheden (en kosten natuurlijk) Alle tips zijn dus van harte welkom
Alvast en nogmaals bedankt
Ok, poire3. Als je nog vragen hebt oid zet ze dan maar op deze afdeling hiero.
Wie weet heb ik er wel een antwoord op en zo niet wellicht iemand ,anders…
poire3
Ik kan zo wel een paar tips geven, maar het lijkt me van belang zeker met de 3 weken tijd die je voor deze trip hebt staan dat je even bij jezelf te rade moet gaan waar je precies je jouw tijd wou gaan doorbrengen op de route Medan-Denpasar.