25 Jarige Groninger is op zoek naar leuke mensen om samen de variant van de Transsiberie express te nemen en dus via mongolie naar china te gaan. Natuurlijk wil ik ook graag uitstappen bij het baikal meer en mongolie en daarna wil ik graag nog wat meer in azie zien, b.v vietnam, nepal en india. Erg duur hoeft het in elk geval niet te zijn want ik regel graag alles zelf. Als iemand interesse heeft hoop ik graag van je te horen.
hoi Richard,
Wij gaan ook volgende zomer denk ik . Ik wil graag ervaringen delen.
Wist je dat een enkeltje moskou slechts 99 euro kost incl. via duitsland? Bevalt mijn broer erg goed die daar om de paar weken heen vliegt. Ik hoor graag jouw tips. Met een beetje geluk kan ik via via dus ook vanuit rusland zaken regelen daarvoor.
groetjes
sofi
ik heb deze zomer dezelfde trip gedaan.
Zeker een aanrader, om ooit eens één keer in je leven te doen.
Ik heb het geregeld via mevoreizen.nl, niets mis mee!
Ik ga ook in aug/sept met de siberie of transmongolie express naar china samen met een vriendin en daarna nog 3 maanden backpakken door china, vietnam, cambodja, thailand en maleisie. Kan onderweg altijd nog veranderen. Laos kan er b.v. tussenkomen lees daar veel goede dingen over.
Hi,
ik ga in september met 3 vrienden ook de transmongolie doen, met stops in irkutsk en ulaan baatar en vanuit peking backpackend weer verder. Heeft iemand ervaring met het zelf regelen van dit alles. Heb inderdaad al een ticket van 100 euro vanaf dusseldorf naar moskou gevonden. En wil alleen de treintickets met visa georganiseerd kopen. Maar is in Irkutsk en Ulaan baatar zelf alles op het moment te regelen? Graag hoor ik van iemand die hiermee ervaring mee heeft.
mvg Jos
ik zal irkuts en ulaan baatar ook laten regelen door bijv. een reisorganisatie. mevo.nl
want waarom regel jij de treintickets niet zelf? waarschijnlijk omdat je met een taalprobleem zit… dat zul je (waarschijnlijk) ook hebben als je een overnachting wil boeken. Als je alle tijd hebt kun je het zeker zelf doen, maar als de trein 3 dagen later weer verder reist, dan is het toch erg makkelijk als je al een overnachting hebt…
Want houd er rekening mee dat erg weinig mensen engels kunnen.
Heb de reis ook gemaakt. Ik zal niet in herhaling vallen over wat er allemaal al gezegd is.
Een leuke toevoeging is misschien wat ik ook heb gedaan en dat is vanuit Nederland naar Moskou reizen per trein via Duitsland, Polen en Wit Rusland. Je plakt er dan nog een paar treinkilometers aan vast en het is een leuke opwarmer.