Tickets en visa Transmongolie Express Peking - Moskou

Wie kan mij vertellen waar je goed en goedkoop teinkaarten kunt kopen voor de Trans Mongolie Express van peking naar moskou voor juli 2007? En hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de bijbehorende visa voor China, Mongolie en Rusland.

En zijn er ook mensen die onderweg in andere steden zijn uitgestapt dan ulam bator en irkutsk? tips over andere plekken zijn erg welkom. En is het, ivm hoogseizoen op dat moment, aan te raden overnnachtingen en excursies vantevoren te boeken of kan dat ter plekke. hret liefst willen we zo min mogelijk echt vastleggen, maar als het niet anders kan…

Deze reis is het laatste traject van een reis van 5 maanden door nieuw zeeland, thailand, cambodja, vietnam, laos, china, mongolie en rusland. :drugged: :biggrin:

mevo.nl
was voor ons wel goed geregeld en zijn zeker niet de duurste organisatie.

groeten,

sjaak

www.wereldrondreis.eu

hee!
Je zou eens de reacties van ‘gezocht: reismaatje voor de transiberie express’ moeten lezen… dacht dat dat de titel was… hij staat op deze pagina volgens mij een beetje in het midden… kan niet missen. 3 pagina’s met hele nuttige informatie!!!

Leuk je plan!!! Ik ben ongeveer hetzelfde van plan! Ik vertrek over 2 weken naar austr. en op 25 dec vlieg ik naar Bangkok om vervolgens naar cambodja, laos en vietnam te gaan. Ik hoop daar iemand tegen te komen om de transmongolie expres terug te kunnen nemen want dat lijkt me erg gaaf. Alleen wil ik het niet alleen doen… ik denk dat ik rond mei/ juni weer richting huis ga.

suc6 met alles

groetjes jana

Hoi,

Ik heb zelf de Transmongolie, inclusief de benodigde visa, via Tiaratours in Breda geregeld.
Je kunt bij dit reisbureau zowel verzorgde reizen, als losse tickets, visa en startarrangementen regelen.
Ze zijn, vind ik persoonlijk, goed betaalbaar en inmiddels heb ik meerdere malen via hen gereisd. Ik ben zeer tevreden over hen. Er is heel veel te zeggen voor het zelf regelen op reis, wat ik ook vaak doe, maar soms is het ook gewoon lekker en makkelijk om zaken op voorhand geregeld te hebben.
Website is www.tiaratours.nl

Succes en veel plezier verder met je reis.

Groet,

Ton

Het is nog steeds niet echt mogelijk om deze reis niet-georganiseerd te doen, omdat je hoe dan ook de juiste papieren/uitnodigingsbrieven nodig hebt voor het Russische visa…

Zelf heb ik de trip via Tiara Tours geboekt en alle visa heb ik zelf in China geregeld. Dat is weliswaar goedkoper, maar kost een hoop tijd!

Ik kan je aanraden de tijd te nemen in Mongolie, een prachtig land. Als je er toch in juli bent, vergeet dan vooral niet het Nadaam festival te bezoeken. (Ik heb dit in 2006 gedaan.) Een hoogtepunt, net als een trip door de Gobi woestijn.

Mocht je een Gobi-trip willen boeken, doe dit dan in Mongolie zelf. Niet vanwege het geld (al is het wel goedkoper), maar vanwege het soort trip: bij Tiara slaap je in Gers kampen gebouwd voor touristen terwijl ik ‘gewoon’ in een tentje gekampeerd heb en bij mensen thuis gezeten heb. Veel gaver!

Groet,

Jenny