Wij reizen een aantal jaar door Azie en willen volgend jaar terug richting Nederland. Vanuit Nepal willen wij naar China. Dan van Beijing naar moskou met de TSE. Maar … wij hebben visa nodig voor china, mongolie en rusland. Zo goed als zeker kunnen wij visa voor china en rusland in kathmandu regelen.
Ik wil heel graag info van iemand die deze reis ook heeft gemaakt van beijing naar moskou en zijn visa in het buitenland (bij voorkeur nepal ) heeft geregeld. En hoe kom ik aan een visa voor mongolie ???
Wel heeft mijn moeder eind 2010 de treinreis vanaf Utrecht naar Singapore gedaan, o.a. het traject Moskou - Beijing (ze kwam ons opzoeken in Kuala Lumpur, waar wij wonen maar heeft vliegangst).
Zij heeft haar reis uitgebreid beschreven op haar reisblog:
Ik heb de Trans-Mongolie express van China naar Nederland genomen. Mijn visum voor China was geregeld in Vietnam, en de visa voor Mongolië en Rusland heb ik in China geregeld. Met name het visum voor Rusland het toen wat voeten om aarde: ik had een boekingsbewijs nodig voor de trein, reservering van hotels, kopien van m’n verzekering, enz. Met hulp van het reisbureau (zij zorgden van de papieren) is dat allemaal vlotjes verlopen.
Mijn reisverslag staat op www.outofasia.nl.
P.S. De Trans-Siberië express gaat niet door Mongolië en China. Dat is de trein van Vladirostok naar Moskou.
HI Jenny, ja natuurlijk dan het het geloof ik de trans mongolie express (of zoiets). Ik zit al in azie en dan is boeken via een bedrijf in NL wat omslachtig lijkt mij. Mar ik lees inderdaad dat het verkrijgen van visa nogal wat problemen kan geven. Ik ben in het najaar een aantal maanden in Nepal en ik ga daar eerst maar eens navraag doen over hoe “makkelijk” ik daar aan visa kan komen. Visum voor mongolie zal geen probleem zijn in china begrijp ik.
Ik ga ook even navraag doen bij dat reisburo.