Transmongolië-expres

Hoi,
Wie wil met mij in juni, juli of augustus de TRANSMONGOLIE-EXPRES doen?

Heb de reis al grotendeels gepland, maar helaas kan mijn reisgenoot niet meer…

Ik ben een 38-jarige vrouw, reis graag en ben werkzaam als adviseur.
Ik zoek een reismaatje die gezellig is, van reizen houdt, stressbestendig is en met wie het klikt! Man of vrouw maakt me niet uit!

Hoor graag en hoop binnenkort met jou in de trein te zitten!!!

hoi,

zag je berichtje…

Wat zijn precies je plannen??

Dit staat al vaak op mijn lijstje maar nog
nooit gedaan…

mijn email:

[EMAIL=“ge.kok@wxs.nl”]ge.kok@wxs.nl

groeten en ik ben zelf ook 38 jaar,

prettige zondag,

G

Hoi Wilda,

Wat zijn je plannen precies? Ik koester deze droom al een paar jaar en evenlang ligt de Lonely-planet op de boekenplank maar tot vandaag is het er nog nooit van gekomen…

Ik ben een 25-jarige man, reislustig en werk als projectleider bij een bouwmanagementbureau. Mensen vinden mij vaak gezellig, heb veel gevoel voor humor, ben nuchter en heb voor veel uitdagingen(problemen ken ik niet) een passende oplossing.

Ik ben gek op treinen. Heb vele zomers geinterraild (is dat een werkwoord?) maar dat kan natuurlijk niet op tegen een reis over de langste spoorlijn ter wereld!

Groetjes, Bram

Hoi Bram,
Leuk dat je reageert!
Mijn plannen zijn om in Moskou op de trein te stappen en via Mongolië in China te eindigen.
De meeste standaardpakketten gaan in een keer van Moskou naar Ulaan Baatar, maar ik wil er tussendoor ook uit (geldt ook voor traject Ulaan Baatar naar Beijing)
Dat ziet er ongeveer zo uit:

A’dam > Moskou vliegen
Moskou > Jekaterinburg
Jekaterinburg > Irkutsk (Listvianka) (Baikalmeer)
Irkutsk > Ulaan Baatar (aantal dagen expeditie Gobi-woestijn)
Ulaan Baatar > Datong
Datong > Beijing
Beijing > A’dam

Ik ben ongeveer een half jaar geleden met een vriendin gaan plannen, maar zij heeft besloten haar baan op te zeggen en dan wordt dit te duur voor haar.

Mochten jij en ik met elkaar op reis willen, ben ik uiteraard flexibel voor eventuele aanpassingen van jouw kant.

Voor mij is het wel het allerbelangrijkste dat het klikt tussen jou en mij!
Mocht bovenstaande je aanspreken, kunnen we altijd een keer koffie gaan drinken en kennismaken!

Groet Wilda

Een paar jaar terug naar Vladivostok getreind, en niet-liefhebbers kunnen het niet geloven maar het is zalig, en je verveelt je niet.
Maar waarom ga je ook niet naar Moskou met de trein? OK, het zal ietsje duurder zijn, maar het gevoel van het ganse stuk met de trein gedaan te hebben…

Veel reisplezier,

Bart

Hoi Wilda,

Wij gaan als stel eind Augustus met de Trans Mongolie Express.
Inderdaad van Moskou naar UB en daarna door naar Beijing.

Als je vaak onderweg de trein wilt verlaten om een dag of wat ergens te verblijven kan dat wel, maar het maakt de reis een stuk duurder, want elke onderbreking op het traject jaagt de prijs van de treinkaartjes omhoog.

Succes met het vinden van een reisgenoot!

Groeten, Jan

Hallo Jan,

Een paar dagen onderweg de trein verlaten zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn. De trein gaat maar 1x per week en dus zul je een week moeten wachten op de volgende.
Je bent overigens op de tussenstations in de middel of nowhere. Wil je dat laatste beleven, Is een trektocht door mongolië een optie. Logeren bij de nomaden, overnachten in een gertent. Dat is echt een wereld, die wij niet kennen…
Heel veel plezier op je avontuur!
Elvu

Ik was er in 2006 en in Rusland rijdt hij minimaal om de twee dagen, dat wil zeggen dat de Rossiya, de trein van Moskou naar Vladivostok (en dus bruikbaar tot Ulan Ude voor wie richting Mongolië/Beijing wil). Verder rijden er (een boel) meer treinen tussen de grote steden (Jekaterinenburg, Perm, Novosibirsk, Irkutsk, Ulan Ude). Over het stuk van Ulan Ude naar beijing weet ik niets.

Mvg,

Bart