Ik denk erover om in de zomer de transmongolië expres te gaan doen en dan uiteraard ook enkele dagen te stoppen in Mongolië. Het nadeel voor mij is dat ik een serieuze paardenallergie heb.
Omdat ik het idee heb dat er in dit land altijd paarden in de buurt zijn, vraag ik me af of het voor mij verstandig is om hier een tussenstop te maken, kan iemand mij hier iets over vertellen?
schapen! daar zijn er veel meer van als Mongoolse mensen. En zowat elk eten is met schaap/vet/vlees.
De vrijwel enige uit te voeren stop is in de hoofdstad UB=Ulan Baatar. Daar krijg je vooral last van allergie voor goedkope stinkbenzine en stof. En zomers nog meer woestijnstof. Hier en daar wordt in de buitenwijken wel met kleine paardjes rondgereden-maar daar is het dat wel.
Als je echt het Mongoolse land in wel, dan wordt het een ander verhaal.
Overigens-als je die route neemt kom je verderop dus 100% zeker in China. In kleinere provincieplaatsen daar zijn paarden(jes) ook vrijwel onvermijdbaar-je weet never nooit waar/wanneer.
Het zou zonde zijn als je mongolie moet overslaan. Het is echt een heel bijzonder stad. Als je naar de hoofdstad gaat heb je hier zowieszo geen last van. Uiteraard zijn er veel paarden in mongolie, ook veel wilde paarden. Maar die komen vaak niet dichterbij, omdat ze net zo bang voor jou zijn als jij voor hun. Tenzij je er echt voor kiest om paard te gaan rijden, dan zal je last krijgen van je allergie.