transitvisum aan de grens mogelijk?

Beste forumleden,

Ik wil een rondje om de Oostzee maken deze zomer. Daarmee bedoel ik vanaf Nederland via de Polen en de Baltische staten een stukje door Rusland om natuurlijk St. Petersburg en de hermitage te bezoeken en dan verder naar Finland en Zweden. Is het mogelijk aan de Russische grens een transitvisum voor 48 uur te krijgen, zodat ik me de rompslomp van ambassade of visumdienst bespaar. Bovendien wil ik maandag al gaan, dus heb daar geen tijd meer voor. Ben benieuwd of iemand dit weet of het zelf een transitvisum heeft verkregen.

groet,

Chris

Zover ik weet kan dit voor St. Petersburg niet, maar exclave Kaliningrad (Konigsberg) heeft geloof ik een uitzondering voor Schengen landen. Het is een snellere procedure, maar neemt ook wel wat tijd in beslag…ik weet niet hoeveel. Dus of je dat voor Maandag gaat halen…ik vrees van niet.

Als je meren en natuurschoon mooi vindt om te bezoeken, neem dan in Litouwen de route: Merkine, Trakai, Vilnius, Moletai, Paluse, Zarasai…of enkele van deze :wink: Huisjes om te verblijven zijn overal wel voor een prikkie te vinden. Er is een speciale site waar je ze wat gemakkelijker kan opsporen. Mocht je geinteresseerd zijn dan probeer ik die voor je te vinden.

Een post aanpassen laden duurt een uur, dus vandaar deze reply op mezelf:

Konigsberg express visa: Free e-visa to Kaliningrad - Online Visa Requirements and Application

En nog even een mening van mezelf over Daugavpils in Letland. Daar mis je niet heel veel aan als je die stad overslaat…het heeft zeker een aantal aardige culturele attracties, maar te weinig om voor die stad om te rijden of speciaal een dag op je korte reis voor op te geven.

Hartelijk dank voor deze twee goede tips. Goede suggesties om naar Kaliningrad te gaan. Leuk dat zij wel een transitvisium aan de grens geven. Ik had al eens eerder gehoord dat dit een mooie stad moet zijn. Neem ik mee in mijn route. En ja de tweede tip vind ik ook leuk, ik houd van meren en natuurschoon, zal mijn zwembroek meenemen. Leuk om te weten dat er veel huisjes te huur zijn, ik kom daar vast wel wat tegen, de website hoef je niet voor me op te zoeken, bedankt.

thnxx, duidelijke link!!!