Ik ga binnenkort naar Bangkok (thailand) maar via Moskou, mijn terug reis is ook via Moskou.Iedere keer heb ik 2 uur in Moskou voor transit vlucht ,heb ik dan een transitvisum nodig ?.Zo ja moet ik dan voor elke transit (heen en terug)een visum aanvragen?
Bedankt
Vertrek je van hetzelfde vliegveld als waar je aankomt? Dan heb je geen visum nodig. Als je aankomt op Sheremetyevo heb je naar mijn weten geen transitvisum nodig. Mocht je bijvoorbeeld aankomen op Sheremetyvo I en je vertrekt vanaf Sheremetyevo II, heb je wel een visum nodig. Maar zolang je niet door de douane gaat is er dus niks aan de hand. Met welke maatschappij vlieg je? Je zou altijd voor de zekerheid contact op kunnen nemen.
Bedankt .ik vlieg met Aeroflot naar SVO .ik ga van terminal E naar terminal F
Dat zijn gewoon de internationale terminals, maar F is wel in Sheremetyevo II. Ik weet nu dus niet zeker of het transitvisum nodig is, maar het lijkt me sterk omdat je het vliegveld zelf niet verlaat. Voor de zekerheid zou ik dan toch contact opnemen met Aeroflot, dan is het je meteen duidelijk.
Het Russisch consulaat zelf schrijft er het volgende over.
http://ambru.nl/nl/index.php
Als U over het grondgebied van de Russische Federatie reist op weg naar uw eindbestemming moet U een transitvisum aanvragen. Transitvisum is geldig voor maximaal 3 dagen bij het reizen per vliegtuig en 10 dagen bij het reizen per trein.
U heeft een transitvisum NIET NODIG als U via de Russische Federatie naar uw eindbestemming reist en in Rusland niet meer dan 24 uur in de transitzone van dezelfde luchthaven doorbrengt.
Lijkt mij dat je dus zonder transitvisum niet door de douane heen kan.
Op de site van het vliegveld zelf(?) Международный аэропорт Шереметьево word vermeld dat het sinds november 2010 mogelijk is om binnen de security zone van D en E naar F te lopen.
On November 2, 2010 Sheremetyevo International Airport launched a walkway between the terminals D and E uniting the clear zones of the terminals D, E, F. Thus, Sheremetyevo International Airport has accomplished the integration of three terminals and a railway station of Aeroexpress into one Southern Airport Complex.
Meer info hier:
http://wikitravel.org/en/Moscow#Get_in
.
Bedankt Edwinvanadam voor de nuttige informatie.
Ik heb dus de visum niet nodig omdat ik niet meer dan 24 uur in de transitzone van dezelfde luchthaven doorbreng.