Tussenstop Moskou

Ik ga begin juli naar Hanoi via Moskou, ik ga het vliegveld niet af en heb een korte tussenstop in Moskou, ik heb echter begrepen dat ik hier geen visum voor nodig heb, maar ga nu twijfelen of dit wel klopt?
En ik vlieg terug vanaf Bangkok, ook via Moskou. Nu neem ik uit Azie graag wat fruit mee of iets dergelijks, heb ik eerdere jaren ook gedaan maar nooit via Moskou gevlogen. Weet iemand of je hier problemen mee kunt krijgen?
Het zou heel fijn zijn als ik hier antwoord op kan krijgen!

Als je niet van het vliegveld gaat heb je inderdaad geen visum nodig. Volgens mij kun je maximaal 24 uur in de transitzone verblijven, anders heb je wel een visum nodig. Maar aangezien je aangeeft dat het een korte tussenstop is, is dit niet aan de orde.

Wat het fruit betreft: Ik heb er geen ervaring mee.

Bedankt voor de snelle reactie. De visumdienst zegt echter dat we wel een visum nodig hebben. Weet u dit misschien uit ervaring? Want ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Wij wisselen wel van terminal, maar blijven dan volgens de site van het vliegveld binnen de “security zone”. De langste stop is 2,5 uur.

En wanneer blijf je precies binnen de transit zone?

De transit zone is gewoon het vliegveld. Ga je vanaf Sheremetyevo? Je hebt Sheremetyevo I en Sheremetyevo II. Lees dit bericht anders even: Международный аэропорт Шереметьево
Sinds 2010 is het mogelijk om van terminal D naar E te lopen. Ik geloof dat als je er niet langer dan 24 uur bent, je ook geen transitvisum nodig hebt. Je verlaat namelijk het vliegveld zelf niet.

Ik spreek hierbij niet uit ervaring. Hier een topic over hetzelfde onderwerp: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Welke visumdienst geeft aan dat er een visum nodig is, als ik vragen mag? Je zou ook even contact op kunnen nemen met de maatschappij waar je mee reist.