Overstappen in Moskou

Hallo allemaal,

Ik heb misschien een domme vraag maar ik hoop dat jullie hem kunnen beantwoorden!

Ik vlieg van de zomer met Aeroflot naar New Delhi, ik moet eerst overstappen in Moskou en blijf alleen op het vliegveld.

Moet ik voor Rusland ook een visum aanvragen of dit niet nodig wanneer je alleen op het vliegveld blijft?

Alvast bedankt,

Wanneer je niet door de douane hoeft, hoef je geen visum aan te vragen.

de pascontrole (immigratie) is de grootste horde-de douane komt pas later. Maar zoals bij vrijwel elke internationale overstap op het zelfde vliegveld (Uitzondering; de USA!) blijf je in een soort niemandsland-de transitzone. En dus ook in dit geval. Net zoals een USAer die vanaf USA komt per KLM en overstapt in AMS naar Moskou niks met de NL marechaussee te maken krijgt.
Je kan dit vrijwel altijd makkelijk zelf checken als je bij het zoeken zo slim bent de condities/boekingsregels eens na te lezen (krijg je meest pas te zien nadat je iets hebt aangeklikt).

Ik heb dezelfde vraag…maar dan met 1 keer overstap van Moskou richting New Delhi en een keer echt een dag en nacht in Moskou. Heb je hiervoor een visum nodig met 1 entry of 2 entry’s?

Groetjes, Ramona :RUSSIA:

Hoi Ramona,

Zie uitleg bovenstaand. Als je 1e overstap zelfde dag is, en je dus binnen de airport blijft, is er geen visum nodig. Dus dan volstaat voor jou een single-entry visum, weer wat pegeltjes bespaard…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]