Dag op Moskou Airport

hallo,
In juli zal ik een hele dag in Moskou doorbrengen (van 7u tot 18u).
Het zou leuk zijn als ik dan de stad in kan, een city tour ofzo?
Heeft iemand hier ervaring mee en kan dat überhaupt zomaar of heb je dan een visum nodig?
Bedankt!>>>

Zeker een goedkope vlucht met Aeroflot? Ik heb zelf eerder dit jaar met hetzelfde idee zitten spelen, een dagje Moskou of wellicht zelfs een paar dagen. Probleem is dat je inderdaad een visum nodig hebt, en om die te krijgen weer een uitnodigingsbrief. Dat kan een visumburo allemaal voor je regelen, maar is niet goedkoop en kost vrij veel tijd. In ons geval, met o.a. nog een visumaanvraag voor China, was het domweg geen optie. Helaas, want het lijkt me toch een zeer interessante stad.

Ja inderdaad! goedkope vluht met aeroflot vanaf beijing…
Jammer dat het niet gelukt is, ik vind het zo zonde om de hele dag op het vliegveld uit mn neus te eten terwijl ik zo dicht bij zo’n interessante stad ben!
Op andere vliegvelden zijn er vaak city tours ed georganiseerd.

Helaas pindakaaas. Of heeft iemand anders eeen andere ervaring?
Bedankt!

van 7 tot 18 is wel een lange zit op het vliegveld, ik was laatst op vliegveld Sheremetyevo en daar is een behoorlijk winkelcentrum in elk geval. Ook is er een Ierse pub dus verder een goed boek meenemen en je komt de dag wel door. Om Moscow in te gaan heb je een visum nodig en wellicht ook nog iets meer tijd want het duurt even voor je op het rode plein staat, ik was met OV in elk geval al 3 uur onderweg vanaf New Arbat tot het vliegveld (metro-bus en kosten 2 euro).