Vier dagen Moskou

We gaan deze zomer naar Hong Kong en omdat vliegen via Moskou het goedkoopste was, gaan we dat doen.

Nu gaan we op de heenweg voordat we verder gaan naar Hong Kong, vier dagen naar Moskou om deze stad ook te bezoeken.

Ik begrijp dat je een visum nodig hebt voor Moskou die je van tevoren moet aanvragen. Het kan dus niet ter plekke op het vliegveld begrijp ik? En waar kan dat het goedkoopst? Ik zie dat vele commerciële (?) agentschappen een visum voor je willen regelen waar ze dan een leuk prijsje voor vragen.

En weet verder iemand in welke wijk/straat leuke hotels staan die centraal gelegen zijn?

En hoe kom je het handigst vanuit het vliegveld (Sheremetyevo) in het centrum?

Is Moskou een ‘veilige’ stad? (bv. vergelijkbaar met A’dam?)

Wat betreft visum is rusland daar heel streng in. Zorg dat je zeker 2 maanden van tevoren je visum aanvraagt. Wij zijn gewoon naar de ambassade geweest. Een visumbureau rekent namelijk altijd extra kosten.

Er zijn genoeg hotels/hostels. In verschillende wijken. Kijk even in de lonely planet zou ik zeggen. In lonely planet kun je ook vinden hoe je het makkelijkst van het vliegveld naar je hostel/hotel kan komen.

Wat betreft veiligheid. Moskou is net al iedere andere stad veilig. Waarom zou moskou niet veilig zijn? Je moet natuurlijk niet in de verkeerde buurten rond gaan lopen, maar ja dat hoef je in Amsterdam ook niet te proberen.