Moskou, aantal vragen...

hey allemaal,

ik ben van plan om volgend jaar januari met een aantal vriendinnen naar moskou te gaan.

we willen een lang weekend tot een 5 dagen gaan. Nu is er alleen discussie of het wel veilig is om dit zelf te regelen, of kan je beter met reisorganisatie mee gaan?

Ik zelf neig naar zelf regelen omdat dit waarschijnlijk bijna de helft goedkoper kan en ik zonde vind om honderden euro’s extra uit te geven om met reisorganisatie te gaan.

nu was mijn vraag is het veilig voor 4 meiden. waar moeten we op letten?

ik las ook dat je niet voor elk hotel visa kunt krijgen. Wij willen graag in een hostel slapen om de kosten te drukken en niet heel veel geld te besteden voor een hotelkamer waar we toch bijna niet zijn…

hebben jullie tips voor goedkope hotels/hostels? Ik heb via hostelbookers.com wel leuke accomodatie gezien, maar goed kan dit voor visa?

alle tips zijn welkom, heb al wel veel op internet gelezen maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen en meningen?

groetjes wendy

4 meiden in moskou is geen probleem
ik zou alleen niet 's nachts laat nog terug gaan
de meeste betaalbare hotels zitten toch cker ver buiten het centrum!!
je kunt altijd de hotels die je hebt gevonden aanschrijven of ze een visum voor je kunnen regelen. of je zou een homestay kunnen overwegen.

ik vraag me af of moskou eigenlijk wel doorgaat, aangezien het vorig jaar verplaats was naar kolomna.
via scandinavie kun je heel goedkoop ( 200 euro retour) vliegen naar moskou
succes!

ik heb met de organisatie gemaild en die zeggen dat het zeker is dat de WK in moskou gehouden wordt…

dus nu alleen nog beslissen of we zelf gaan of georganiseerd (ik ga liever gewoon zelf :wink: )

als iemand verder nog tips, aanbevelingen o.i.d heeft dan hoor ik het heel graag, ook ervaringen over zelf een weekje of iets korter moskou hoor en lees ik graag

owh das mooi dan.
ik zou cker zelf gaan hoor!! je hebt nog ff de tijd om het allemaal te regelen, dus waarom niet! moet lukken!

Ik heb een gerucht gehoord, dat mensen die speciaal komen voor het WK geen visum hoeven aan te vragen, maar dat is wel een gerucht.

wij (2 vriendinnen) vertrekken 8 Juli naar Moskou voor 2 dagen (daarna trans seberie express) en hebben bij HM Hostel kamers geboekt a 25 euro p/p p/nacht Zij regelenden via de mail voor ons een speciale uitnodiging en hotelvoucher. Zoals wij begrepen doen veel hostels dat via een algemeen adres/voucher die zij allemaal gebruiken. Ik denk dat je er van uit kan gaan dat alle Hotels en hostels vouchers en uitnodigingen kunnen regelen aangezine het slecht zou zijn voor hun klanditie als ze dat niet deden.

Verder hebben wij ruim van te voren tickets geboekt via Air-berlin. Je reist dan wel via dusseldorf, maar een enkele reis Moskou was toen 60 euro incl alle tax etc. Houdt er rekening mee dat hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper de vlucht is. Nadeel hiervan is dat je je reisdatum zal moeten vastleggen en dat dus niet makkelijk om zal kunnen zetten naar een andere datum.

Over de vrouwvriendelijkheid durf ik weinig uitspraken te doen. ik denk dat sfeer van moskou heel anders zal zijn rond het WK dan normaal. Met een groep ben je natuurlijk altijd veiliger dan alleen. Rusland staat echter niet bekend als het meest toeristvriendelijke land. Wat misschien wel leuk is, Ze schijnen speciale vrouwentaxis te hebben. Dat zijn roze taxi’s die alleen vrouwen vervoeren en door vrouwen worden gereden. Altijd fijn als je bang bent voor met wodka aangeschoten russen.

Veel succes met jullie trip!:finger:

Groetjes Jessica en Gwendolin

Beste meiden,

Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.

Groetjes,

Vanessa

Je hebt Russen en je hebt mensen in Moskou. Die laatste groep wordt namelijk door de Russen zelf niet als Rus gezien…

Mijn ervaring met Moskou is inderdaad dat men niet heel vriendelijk is tegen touristen. Niet dat je bang moet zijn voor het een of het ander, maar de mensen zijn gewoon nors. Klantvriendelijkheid staat niet hoog in het vaandel en als buitenlander betaal je continu de hoofdprijs (prijzen die 10x hoger liggen voor bepaalde touristische attracties zijn helaas geen uitzondering). Maar ondanks dat Moskou niet de meest gezellige stad in, kan ik je toch aanraden om een aantal dagen in de stad te blijven en rustig de tijd te nemen om rond te kijken! O ja, ze hebben ook veel leuke winkels en supergrote winkelcentra in Moskou, heel hip allemaal, maar de prijzen zijn nauwelijks lager dan in NL.

Wellicht nog een leuke overnachtingstip.

Red Square Hostel, mooie lokatie (laat zich te raden) en best betaalbaar.
verwacht geen luxe maar de ligging aan het rode plein is weer uniek zou ik zeggen.
ik heb dit adres voor mezelf uitgezocht voor volgend jaar als ik in Moscow ben.

Zorg er wel voor dat je je visum via een betrouwbaar bureau of hostel regelt. Als je per ongeluk te lang op je visum verblijft, moet je referent een verlenging van je visum regelen.

wij hebben uit eindelijk het HM hostel moscow geboekt, gaan de uitnodiging via hun regelen en de rest van het visum via een visumbureau wat vanaf december kan!

Weet iemand hoe het gesteld is met parkeermogelijkheden?
wij zijn dan op de motor en willen deze graag een beetje veilig stallen
zelf rij ik met een zijspanmotor.

Ik heb hier mijn verhaal over moskou geschreven:

visumaanvraag is erg snel en soepeltjes verlopen binnen week ligt paspoort alweer klaar zodat wij in januari kunnen vertrekken!