Hotel in Moskou

Wie heeft er een goede tip voor een hotel in Moskou. Ze zijn erg duur en de reviews ook erg wisselend.

Wat wij willen is:

• Centraal gelegen (op loopafstand van bezienswaardigheden, restaurants, enz)
  • Eigen WC/badkamer (valt mij op dat deze in Moskou veelal gedeeld is)
  • Niet te duur (max 50-80E per nacht)

Heeft iemand ervaring met een hotel die aan deze voorwaarden voldoet?

En zo’n uitnodiging voor een visum moet ook eenvoudig af worden gegeven (is het trouwens zo dat het ‘standaard’ bij je boeking zit?).

Hmmm denk dat eea lastig zal worden.
Heb zelf in Hotel Maxima Panorama gezet.
Eigen kamer voor €80 per nacht.
Dichtbij een metrostation en binnen 20min zat je op het Kremlin.

Visum kun je het beste via een visumdienst regelen, zij kunnen ook je ook helpen aan een uitnodiging.

Ja, ik wist wel dat Moskou duur was, maar dat het zo duur was, verbaast mij wel. Het liefst zitten we toch op ‘loopafstand’ van het Kremlin…

Maar een uitnodiging krijg je dus niet van je hotel?

Moskow zou zo maar eens de duurste stad van Europa kunnen zijn. Ik betwijfel dat je voor 50-80 Euro een hotelkamer met eigen badkamer in het centrum kan vinden.

Ik heb verleden jaar gekozen voor een hotel ver buiten het centrum omdat ik alleen daar nette hotels kon vinden voor een niet al te krankzinnige prijs. Maar ook daarmee zat ik nog ver boven het budget wat jij hier noemt.

Een rit met de metro/bus in Moskou is trouwens best de moeite waard. De metro gaat flink hard en ook een ritje met de bus is niet te vergelijken met NL, je ziet echt een heel ander Moskou dan in de toeristen zones.

Volgens mij verstrekken de meeste hotels desgevraagd wel een uitnodiging, maar deze is in de regel alleen voor de periode van het verblijf wat je boekt bij dat hotel en ook pas na ontvangst van de betaling. Boeking via een boeking site zou wel eens een extra complicerende factor kunnen worden voor het verkrijgen van een uitnodiging via het hotel.

Je visum op zijn beurt is word weer beperkt tot de lengte van de uitnodiging en hierin schuilt een gevaar. Je moet echt het land uit zijn op het moment van verstrijken van het visum. Overstay word niet licht opgevat en kan zomaar uitlopen op een gevalletje ‘shit + van’. Er staan geloof ik een aantal verhalen hierover op het forum.

Dus wat een Flipper72 ook al aangeeft een uitnodiging via een visumdienst is echt veel makkelijker, ik heb zelf goede ervaringen met www.rusreis.nl De kosten vallen heel erg mee, 30 euro per uitnodiging.

Trouwens ook voor een bezoek aan veel van de bezienswaardigheden in Moskouw, zoals het Kremlin en de St. Basil’s Cathedral zal je als buitenlander flink aan je knip moeten rammelen.

Veel plezier :smiley:

Hoi!

Ik ben zelf twee keer in Moskou geweest in een hotel en heb beide keren het Astrus Hotel geboekt. Qua kosten valt het reuzemee en mijn kamers waren ook goed te doen. Het is ongeveer 10 minuten lopen vanaf metro Yugo-Zapadnay en vandaar ben je binnen 25 minuten in het centrum met de metro.

Het is makkelijk te doen… Hotel in of nabij het centrum zou ik vergeten, want daar betaal je echt enorm veel geld voor je hotel. En of dat nu de moeite waard is, kan je beter een stukje met de metro gaan. Met de metro reizen doe ik nog steeds met veel plezier (zit gemiddeld iedere 6 weken in Moskou).

Kijk even op http://www.astrus.ru/index.php?lang=en. Ook kan je in het Astrus hotel eenvoudig je visum registreren (gratis).

Heb je nog vragen, hoor ik het graag!

Het was naïef van mij om te denken, zoals in mijn openingspost, dat er een hotel te krijgen was voor 50 tot 80E (zoals in de (West-)Europese steden).

Aangezien we toch graag in het centrum wilden zitten, hebben we bij Budapest Hotel geboekt.
Een hotel in het centrum ten Noorden van het Rode Plein. Wel hebben we ons streefbudget wat aan moeten passen (kamer kost 130E per nacht, wel inclusief visa support letter en ontbijt).

(Tip voor anderen: dit hotel is veel goedkoper via mowcowcity.com, dan bijvoorbeeld bij de bekende nl.hotels.com of booking.com).