Overnachten/lounge op MOSCOW SHEREMET, RUSSIA airport

Ik vlieg 10 juli naar Cuba, en we hebben een overstap in Moskou en moeten daar 11 uur wachten, omdat ik geen visum aan wil vragen voor die ene dag, vroeg ik me af of er op het vliegveld zelf een lounge/hotel aanwezig is waar je die uren kan rusten, en waar ik die bijv. kan boeken en wat ongeveer de kosten zijn? En waar je dus GEEN visum voor nodig hebt…
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee??

Op het vliegveld zelf zijn geen hotels. Er zijn wel hotels naast het vliegveld, maar aangezien je daarvoor wel door de paspoortcontrole zou moeten heb je evengoed een visum nodig.

Hoe duur is het om voor die 13 uur een visum aan te vragen, weet je dat toevallig? En zijn er geen lounge banken of wat dan ook voor mensen die NIET business class vliegen om die uren te overbruggen?

Er zijn wel wat banken maar de lounges zullen toch echt de VIP lounges zijn…
Een visum voor een dag (ofwel 13 uur) aanvragen zal niet goedkoper uitpakken dan wanneer je voor een lange periode zou willen blijven. Je hebt zowel een visum als uitnodiging nodig. Volgens mij komt het uiteindelijk neer op zo’n 50/60 euro.

Oke, dan weet ik even voldoende. Dan wordt het denk ik toch daar op het vliegveld verblijven! Vind het geldverspilling voor die 13 uur om een visum aan te schaffen. Toch bedankt voor de info!

Mee eens :slight_smile:
Succes iig!