Visum 3 dagen St. Petersburg?

Hi!

Momenteel zit ik voor een halfjaar in Denemarken, en een vriendin van mij (Duits) en ik plannen een reis naar het noorden in juni. We willen graag Helsinki, Talinn, Riga en St. Petersburg aandoen. Waarschijnlijk gaan we vanuit Helsinki naar St. Petersburg.
Zou iemand mij meer kunnen vertellen over de regels betreffende een visum? Heb je ook een visum nodig als je een korte groepsreis boekt? Zijn er mogelijkheden om de aanvraag van een visum te omzeilen door bijvoorbeeld een nachttrein te nemen? (Ik las zoiets ergens op internet) Wat is de goedkoopste en snelste manier een visum te krijgen? Is er een website met alle informatie hierover?

Alvast super bedankt.
Groetjes,
Charlotte

Hoi Charlotte,
Voor Rusland kun je niet zonder visum het land binnen, ook niet met de nachttrein deze wordt ook door de douane gecontroleerd 24 uurs. In Nederland zit de Russishe ambassade en ze hebben ook een site waar allerlei informatie opstaat, voor het maken van een visum ben je ongeveer een week je paspoort kwijt, deze blijft achter op het consulaat in Den Haag en de kosten zijn ongeveer 35 euro. Of je in het buitenland bent kan je in het desbetreffende land de Russische ambassade opzoeken en een visum regelen.
Succes.

hallo,
De beste periode voor St.-Petersburg is mei-juni, dan zijn het daar witte nachten, leuk om een keer mee te maken en te beleven.