Transfer vliegveld Durban naar hostel

Hoi!!

Ik vlieg 8 September naar Zuid-Afrika voor studie en kan daarvoor (lucky me) nog zo’n anderhalve week reizen. Ik kom vrijdag ochtend 9 September met het vliegtuig aan in Durban. Nu vroeg ik me af: wat is de beste (veiligste en kosten effectief) transfer manier om van het vliegveld bij mijn hostel te komen. Ik heb namelijk al verschillende hostels gevraagd, maar zij bieden niet zelf een transfer aan.

Ze hebben het over een shuttle van R80 die ik van t vliegveld kan nemen, maar dan stap je dus met meerdere (onbekende) mensen in 1 auto-busje. Of wel zij wilden een taxi voor mij regelen van R300 (maar ze halen me niet zelf op, ze regelen die taxi alleen). Nu vroeg ik me af hoe veilig en gemakkelijk die shuttles zijn, of dat ik dan net zo goed zelf een taxi kan regelen of toch maar voor de geregelde taxi moet kiezen…En als ik dat zelf uitzoek… hoe weet ik wat een goede taxi maatschappij is?

Kan iemand mij daar iets zinnigs over vertellen?

Alvast bedankt!!

Groetjes, Anja

Als zij zeggen dat die shuttle veilig is, dan is dat zo. Voel je je daar niet prettig bij laat hun dan een taxi voor je bestellen. ZIJ weten een veilig taxi te regelen, ga dit niet zelf doen want jij weet niet of een taxi die je neemt van het vliegveld veilig is, zij wel!

:zon02:

Bedankt!

K denk dat ik dan toch maar voor de taxi kies, want ik weet ook niet of die shuttle letterlijk stopt voor het hostel. En bij kaapstad hebben ze expliciet gezegd dat taxi veiliger is dan shuttle (mr ja, dat is kaapstad idd). Vanuit Durban hebben ze er niks over gezegd, maar ze stellen het vast ook weer niet voor niks voor.

Nog een vraagje dan he: want vond jij zelf veiliger aanvoelen? In je eentje in een taxi en hopen dat hij goed rijdt? Of met veel personen die je niet kent in een shuttle?

Groetjes!

Ik voel me veiliger in een Taxi die het Hotel voor me regeld en die me rechtstreeks naar het Hotel rijdt.:vak01:

Hahaha okeej :slight_smile: Dan doe ik dat gewoon! Komt helemaal goed nu :zon02:

Veel plezier daar. Nu zeker nu vandaag hier in Zuid Afrika officieel de lente begonnen is.
:cheer: