Ik ga volgende maand voor 2 weken op vakantie naar Johannesburg. Als tip op dit forum zal ik een auto boeken sunnycars.nl
Aangezien ik niet georganiseerd op vakantie ga, zoek ik nog een fijne accommodatie om te overnachten. Ik heb de KLM vlucht die s 'avonds rond 21:30 arriveert. Ik heb geen zin om dan nog in de rij te moeten staan om een auto op te halen. Dus het liefst ga ik met een soort van shuttle service naar een hotel o.i.e.d en laat ik de volgende dag daar mijn auto afleveren.
Hebben jullie nog een goede tip voor een overnachting?
Zelf een keer in het Garden Court OR Tambo geslapen, dat is maar paar minuten rijden vlak tegenover het vliegveld met hun shuttle service.
Wij zijn de volgende ochtend met het Shuttlebusje weer terug gereden naar het vliegveld om de auto op te pikken, de hotelkamer was niet ruim maar prima voor één nachtje en de Shuttleservice was ook gewoon goed geregeld, we moesten zowel heen als terug ongeveer een kwartiertje wachten op de bus.
Laat jeje ophalen en de volgende dag wegbrengen,mof laat je huurauto brengen. logeren bij Yvonnen en Willem is altijd goed,bij deze lieve mensen. En hun b&b is maar 10 min van de airport. http://www.marbenmanor.co.za
Veel autoverhuurders zijn 's avonds laat al niet eens meer open dus voorkom stress en boek inderdaad een hotel of guesthouse rond de luchthaven. Die bieden allemaal gratis shuttles aan. Volgende ochtend na het ontbijt rustig naar de luchthaven, auto ophalen en starten met je vakantie. Dat is lekker relaxt.
Bijv. www.safariclubsa.co.za of The Aviator of Aero Guesthouse… Allemaal prima.
Of kijk via een boekingssite als www.safarinow.com of www.sleeping-out.co.za
Met frisse groet vanuit de bush,
Natascha Snelder ZaZoe Xperience
Wij hebben in Aero Guestlodge overnacht en de volgende ochtend de auto laten brengen. Geen wachtrij bij de afhaalbalie en relaxt opweg. De weg vanaf het vliegveld van Johannesburg is in het begin altijd even goed opletten welke weg je moet hebben en links rijden.
Vertrekken vanaf het hotel is dus erg ontspannen dan.
Sluit me helemaal aan bij Annemieke en zonnepit. Juist voor een vakantie in Zuid-Afrika zoek je de juiste tips van mensen die het daar kennen! Neemt niet weg dat grote boekingssites soms heel handig werken. Vooral als je de juiste zoekcriteria gebruikt. Dan nog blijft staan dat het vaak handig is om gevonden locaties even bij locals en kenners te toetsen…
Ik heb het zelf ook nog steeds als ik een nieuwe accommodatie zoek voor onze gasten. Begint vaak bij een grote boekingssite of met een tip van iemand. Dan veel zoekwerk en ook bijv. kijken naar de bereikbaarheid van een lodge (met gewone auto of 4x4 noodzakelijk) e.d.
Daarna probeer ik ze rechtstreeks te benaderen. Niet omdat ik niet via een boekinssite wil boeken, maar omdat ik wil weten of ze netjes op e-mails reageren en of ze vragen goed beantwoorden. Dat geeft vertrouwen.
Met frisse groet vanuit de bush,
Natascha Snelder ZaZoe Xperience
Als aanvulling op Zazoe: bij ons is het eens voorgekomen dat de locatie op de kaart van de grote boekingssite niet overeen kwam met de werkelijke locatie. Scheelde een paar kilometer wat een wereld van verschil kan betekenen.
En de vraag van de TS was: *“Hebben jullie nog een goede tip voor een overnachting?”
*De reactie van witbol is hierin dus wel iets ongepast in mijn optiek.
Ik sluit me ook aan bij Natascha, ik boek altijd direct. Persoonlijk contact is beter en je kan al ervaren hoe de service is, of niet, gebeurd helaas ook en dan stopt het voor mij. Persoonlijke ervaringen tellen voor mij hoger mee.
Ik kan je Sunrock Guesthouse aanraden. https://www.sunrock.co.za/
Ze hebben een gratis shuttle dienst , dus komen je bij aankomst op de luchthaven ophalen en brengen je de volgende dag terug naar de luchthaven om je huurauto op te halen. Wij zijn alvast van plan om bij onze volgende reis terug voor Sunrock guesthouse te kiezen. Lekker relax na een lange vlucht, en de volgende dag uitgerust de wagen ophalen op de luchthaven.