Overnachten Johannesburg airport

Hoi

Eind september ga ik naar Pietersmaritzburg en ik reis alleen. Ik vlieg via Johannesburg en land daar om tien uur s avonds. Mijn volgende vlucht gaat pas de volgende ochtend dus ik moet daar overnachten.
Heeft er iemand tips voor een veilig onderkomen die nacht? Ik heb al wat lodges gezien met een ophaal-service. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je nog lang wachten of het hotel bellen ofzo? En is het een beetje veilig op het vliegveld zo s avonds laat?
Alvast bedankt

Groeten Marieke

hoi marieke,

leuk…zo’n reis!
het overnachten in johannesburg is voor jou inderdaad het makkelijkste als je dit van te voren boekt en dan zo dicht mogelijk bij het vliegveld! je kan
dan regelen dat er iemand van de lodge bij de uitgang op je staat te wachten…vaak met een bordje! het vliegveld is op zich best veilig…pas alleen goed op je spullen…(maar waar moet je dat niet?)…en je bent natuurlijk niet de enigste daar dan…dat scheelt ook enorm! wimpel gelijk andere ‘mannetjes’ af, die hun hulp aanbieden…gewoon vriendelijk, nee dank je wel…en wacht totdat je je eigen afhaaldienst ziet! ik zou niet naar buiten gaan als ik jou was…niet dat dat nou zo gevaarlijk is, maar dan zou je je afhaaldienst mis kunnen lopen!
verder is het een mooie luchthaven aan het worden…er wordt druk ge-en verbouwd…natuurlijk ook voor de voetbal die hier volgend jaar komt!
mocht je verder nog vragen hebben…laat t me maar weten…wij wonen zelf al 3 jaar johannesburg inmiddels…met heel veel plezier!

groetjes,
ingrid

Dank je wel Ingrid!

Heb je misschien nog namen van goede hotels/lodges met afhaalservice in de buurt?
Alvast bedankt

Groeten Marieke

hoi marieke,

ik wil met alle plezier even voor je kijken…maar ik heb dan wel enig idee nodig wat je budget is…ongeveer dan, he?
t is hier al bijna bedtijd nu…:slapen:…op zn afrikaans…vroeg naar bed, vroeg eruit…maar als je kans ziet om dit me even te laten weten, wil ik met alle plezier morgen even voor je kijken en stuur het dan naar je door, oke?

groetjes,
ingrid

Op 10.09.09 landde ik per KLM om 21h10 in Johannesburg op het Internationaal Vliegveld voor een 15.daagse rondreis.
Onze beperkte privégroep van 9 werd opgewacht door een vriendelijke vertegenwoordiger van het Intercontinental Hotel O.R. Tambo met enkele valiezendragers. Het grote hotel is juist de straat over.
Google maar even op Internet en U hebt alle informatie. Reserveer van uit Europa zonder problemen.
De dragers bezorgen uw bagage rechtstreeks in uw gereserveerde kamer (fooi niet vergeten) aan de hand van uw naametiket op de bagage.
's Morgens dezelfde regeling maar in omgekeerde volgorde. Je kan praktisch altijd met Nederlands terecht want zeer vele Zuid-Afrikanen spreken nog makkelijk verstaanbaar Afrikaans.
Bij de terugkeer logeerden wij in het Sandton Towers Hotel van dezelfde keten (28 verdiepingen) op 40 km van de Airport. Niet interessant wanneer je alleen reist. Na 17 uur kregen wij geen toelating van de Securety om nog een wandelingetje te maken wegens de onveiligheid.
Veilige reis gewenst. Ik koester nu mijn vele reisherinneringen met 2500 digitale foto’s en 90 minuten videoreportage
Jan De Moor, 9050 Gent Belgie

Goede ervaringen met het Airport City-lodge. Hebben ook afhaalservice van de luchthaven, niet duur en goed.

Groetjes uit zonnig maar nog een beetje fris Balule,

Corné.

www.amukela.com

Ik heb niet zo heel veel verstand van prijzen maar ik zag dat de Airport City Lodge 803 rand kost voor een nacht. Ik denk dat dat ook zo ongeveer het budget is. Denk je dat dit een goede is?
Alvast dank je wel
Groeten Marieke

hoi marieke!

ik heb even gekeken op de site van airport city lodge…ziet er goed uit!
nog 2 anderen waar je ook even naar zou kunnen kijken zijn:
Mercure hotel suites in Bedfordview…8km vanaf het vliegveld, ook met pendeldienst…vanaf R699,00
Airport Inn bed & breakfast…2km vanaf het vliegveld, ook een pendeldienst…vanaf R550,00
bij deze laatste stond een nederlands commentaar…goede kamers, lekker ontbijt, goede pendeldienst!

mocht je nog meer vragen hebben…laat maar komen!
succes verder!

ingrid

Wij verbleven in mei in Africa Sky guesthouse. Met transferservice. R580 single room ( bed and breakfast included) R780 double room ( bed and breakfast included). R200 return airport transport.

Kwamen daar in contact met iemand, die er al lang gebruik van maakt, goede bedden lekker ontbijt! Kortom gewoon goed! je kan gewoon op de naam googlen, komt vast goed! Succes Anky

Hi Marieke,
Kijk anders ook eens op www.airport-game-lodge.co.za - gratis shuttle service van/naar airport. Voor zo’n kort verblijf is een standaard kamer prima.
Prijs: ca. R450 single, incl. ontbijt en transfers!!
Geen groot complex maar lekker kleinschalig en op slechts 15min. rijden van airport.
Kijk maar of je het iets vindt, Yolanda.

ga naar: www.citylodge.co.za
Op het vliegveldterrein,
Kost slechts R 400,- per nacht (€ 36)
En ze halen je af in de hal.
groet,
hans O.

Je kan ook kijken op www.soulfusion.co.za, zij halen en brengen je naar de airport, erg veilig op hun. (Wij gebruiken hun ook als wij gaan vliegen) Hij is van oorsprong Duitser.

Veel sus6